Gå til innhold

Hei - jeg er ny her!


Proti

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg fant 90+ i dag, og for noen fine sider. Passer meg midt i blinken! Litt om meg. Har etter fire hormonbehandlinger ifb. med prøverør lagt på meg mye, var ikke akkurat "skinny" før heller.

Ble lykkelig nok gravid på 4. forsøk. Men vekten bekymrer meg litt. Er i uke 27, veier 98,5 kg. (er 1,70 høy)

Lurer på om dere andre gjør noe aktivt - evt. har noen gode tips for hva som går an å gjøre for at ikke vekten skal bli høyere enn nødvendig nå i svangerskapet. Jeg har virkelig god apetitt nå når jeg er gravid, og jeg ser at jeg lett kan bli vell stor nå når jeg går gravid. Ønsker ikke å gjøre noe som er skadelig, men ønsker gjerne tips om hva dere spiser/gjør for at ikke vektpilen skal springe unødig oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen Proti!

Gratulerer med graviditeten.

 

Vi står ganske likt ser jeg. Jeg begynner uke 27 i morgen, veier 102 kg, er 174 cm. Jeg startet på 93, så vekten har steget alt for mye i forhold til det jeg ønsket. Men maten smaker så utrolig godt om dagen... Heldigvis spiser jeg nå bare fordi jeg har lyst på og ikke pga trøst eller tvangsspising, bare det i seg selv, er godt for meg.

 

Jeg vet iallefall hva du ikke bør gjøre! Sukker og fett og masse hveteboller i godstolen er ikke å anbefale...

 

Synes det går litt lettere nå, med bedre utevær og hyggeligere dager. Da blir ikke maten såå fristende. -Og dessuten, kan det hende at disse tunge kroppene har godt av en liten gåtur, til tross for bekkenløsning og vond rygg... Jeg håper at jeg ikke skal gå opp så altfor mye i tiden som er igjen. Helst ikke over 110kg. Da har jeg ikke vært helt urealistisk...

 

Ønsker deg masse lykket til, nyt magen, lev sunt, kos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

Jeg er også ganske likt med dere, er i uke 27, er 182 cm høy og veier nå 98 kilo...! Har allerede lagt på meg 13 kilo og holdt på å omkomme da jeg oppdaget det...

Siste graviditet (for 13 år siden) la jeg på meg 26 kilo, men ung og naiv som jeg var trodde jeg at disse forsvant "av seg selv" da jeg satte igang med ammingen.. Men, neida. De satt som støpt. Hadde over 20 kilo overvekt igjen da ungen var ute, sukk. Starter på Grete Roede og gikk ned alle kiloene over en periode, men lovte meg selv at så mye skulle jeg aldri legge på meg om jeg ble gravid igjen..

Og nå har jeg altså prestert å legge på meg 13 kilo allerede?! *hjelp*

 

Jeg har lagt følgende strategi i samarbeid med jordmor; tur minst annenhver dag med MINST en halvtimes varighet (har bekkenløsning, så noe mer ble ikke anbefalt av legen min). I tillegg følger jeg prinsippene bak Grete Roede, slik at jeg ikke legger på meg mer enn høyst nødvendig heretter. Gikk faktisk ned en kilo første uka, men det var sannsynligvis vann, så opprinnelig hadde jeg lagt på meg 14 kilo....

 

Hittil har jeg ikke savnet noe mer mat, selv om jeg enklte kvelder har blitt litt sulten. Og siden man skal lytte til kroppen som gravid, tar jeg meg da et ekstra måltid med et par brødskiver. Alt er bedre enn skolebrødene og bollene jeg pleide å bake tidligere i svangerskapet... Og med tanken på alt jeg har spist, er det ikke rart jeg har lagt på meg mye.. Frosne, oppvarmede jordbær med vaniljesaus eller vaniljeis har vært en av favorittene - men det holder jeg meg fullstendig unna nå.

Orker ikke tanken på at alle klærne mine er altfor trange når fødselen er overtstått...

 

Håpet er at jeg kan stabilisere vekta for en periode og unngå å legge på meg mer totalt. Jeg slanker meg IKKE nå, men er bare blitt uendelig mer bevisst på hva jeg tar inn av mat. Kroppen min suger til seg alle ekstra kalorier mens jeg er gravid, og jeg har endelig innsett at det er opp til meg og ingen andre å gjøre noe med det...

Men, lørdager er det lov til å kose seg! Er jo ikke fanatisk, heller! ;-)

 

Hold gjerne kontakten! Lykke til videre med svangerskapene!

 

c**,)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...