Lilly Skrevet 24. april 2006 #1 Skrevet 24. april 2006 I går hadde vi barnevelsignelse for dattera vår. Tenkte bare å fortelle hva dette er, hvis noe lurer: De fleste frimenigheter (som står utenfor DNK) praktiserer dette. Barnet blir rett og slett bedt for av pastoren/forstanderen. Jeg, mannen min og lille tuppa vår gikk opp på plattformen sammen med forstanderen. Først hadde han lest i Bibelen om da Jesus velsignet barna. Og så ba han for henne og livet hennes. Det var en veldig fin dag! Så hvis noen føler for å ha en merkedag med kristent fortegn, men ikke er helt tilhenger av barnedåp, er barnevelsignelse et godt alternativ. Etter møtet (som også inneholdt en preken, noen sanger mm), hadde vi tradisjonell fest med hele slekta tilstedet.
Klumpy Skrevet 24. april 2006 #2 Skrevet 24. april 2006 Hvilken menighet var dere i? Hørtes veldig fint ut med en slik markering
Lilly Skrevet 24. april 2006 Forfatter #3 Skrevet 24. april 2006 Vi var i den lokale pinsemenigheten. Mannen min er medlem der, så da ble det naturlig. Jeg trives best i frimenigheter - litt mer fritt, ikke så alt for høytidelig.
Blomman Skrevet 29. april 2006 #4 Skrevet 29. april 2006 Vi skal å ha barnevelsignelse i den nærmeste pinsemenigheta. Vi er ikke medlemmer der, men er der vi går til vanlig så forstanderen syntes det var kjempekoselig at vi ville ha barnevelsignelsen der. det blir koselig å ha slekta samla på møte siden de fleste ikke går på møter til vanlig. Etterpå drar vi ut å spiser,jeg og mannen min og barna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå