Gå til innhold

Fly i 1. tri


Moniken, mamma til 3

Anbefalte innlegg

Mulig dette er et dumt spørsmål, men er det noen som vet om det er noe i veien for å fly i 1. trimester?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke noe fare å fly når du er i 1. tri. Det er ikke før den siste måneden av svangerskapet at en skal la være å fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Var hos gyn. i dag og hun sa at alle flyvertinner i Sas blir satt på bakken fra konstatert svangerskap. Det er vel faren for blodpropp som bekymrer , hvor ofte du flyr samt lengden på flyreisen spiller inn. Faren for komplikasjoner øker etterhvert i svangerskapet så er ikke helt enig med KrissyL, når man velger å fly skal man være klar over at det er en risiko, og den er ikke nødvendigvis mindre i uke 30 enn i uke 36.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Har jobbe i reisebransjen. Der anbefalte vi gravide til ikke å fly de første to mnd pga økt fare for blodprobb og spontanabort pga lufttrykk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fløy selv i 1.trimester og d gikk helt fint.

Sjekket ut en del før jeg dro og det skulle ikke være noe i veien for å fly, så lenge det ikke er snakk om å fly veldig ofte. Det eneste "men" var for dem som har mistet gjentatte ganger i SA, der anbefalte de å unngå lange flyturer i de periodene man tidligere hadde mistet.

For flyvertinner ol blir det noe helt annet fordi der er det snakk om veldig mange flygninger og etter hva jeg har forstått så er det snakk om sykemelding etter 3mnd.

 

Jeg ville ikke vært bekymret for å fly. Men jeg vil anbefale å passe på å gå under flygningen for å unngå "urolige" bein..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legen min sa at så lenge jeg følte meg frisk kunne jeg fly. Men det var fint hvis jeg hadde støttestrømper, drakk mye vann og prøvde å få bevegd meg litt.

 

Jeg skal fly laaaaaaaaaaaaaaaaangt og kommer til å være i uke 17 når jeg skal ut å fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...