Gå til innhold

Kan noen fortelle meg litt om "sex annenhver dag metoden"?


mirredutt

Anbefalte innlegg

Fikk et tips om at den kunne være nytting når man iherdig prøver å få barn. Kan dere forklare meg hva den går ut på?

 

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :)

 

Mannen tømmer seg på dag 5. Deretter har dere sex fra dag 10 og annen hver dag til dag 20 ca...

Avhengig av hvor lang syklus du har :)

Absolutt verdt å prøve i alle fall !

Lykke til : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kopierte denne fra en jente med spire. det var et tips hun fikk fra en gynekolog,den har fungert for mange. blandt annent meg:) jeg er 13+1 i dag. lykke til.

 

Ha sex på dag 10 etter du fikk mensen, altså 10 dager etter første blødning av siste mens ! Så annenhver dag, i 1 uke ! Og KUN en gang om dagen !

 

Hun sa også at mannen burde "tømme" seg 5 dager før man starter prøvingen, for så å ikke "tømme" seg mer innen man starter ! De andre gangene hadde vi faktisk sex hver dag rundt el, eller noen ganger to dager etterhverandre så en dags pause osv. Det funket ikke for oss ! Men når det er sagt så er det jo mange som klarer det selv om de har sex ti ganger om daggen ti dager på rad hihi !

 

Poenget hennes var at det er mye større sjangs for at det kan klaffe om man faktisk kun har det annenhver dag ! Jeg spurte henne angående hostesaft og hun sa at det BARE er tull !

 

Jeg tenkte med det samme: ja du er lege så det sier vel du, men hun sa at det på mange måter kan føre til mer stress enn nødvendig ! Jeg spurte om vitaminer og hun sa: ta normalt av vitaminer, så lenge dere begge får i dere normal mat osv. skal dere ikke måtte tenke på det heller !

 

Jeg tror jo at underbevisstheten min slappet HELT av etter jeg hadde vært der hos henne.

 

1)For det første kunne jeg nå slippe taket, jeg trengte ikke å ha kontroll, jeg hadde jo fått noe "å følge" av legen. Var ikke opp til meg å tenke ut når vi burde ha sex osv. Planen var på mange måter klar og det var bare å glede seg !

 

2)For det andre så slappet jeg av da jeg nå visste ingenting var galt med meg. Det kan ha mye å si, at den stressfaktoren var borte !

 

Også var det så godt å høre at alt dette med hostesaft, urter osv. osv. bare er tull ! At man kan klare det like godt og omså ikke bedre uten ! Jeg spurte om det hjalp å ligge med beina oppover, nei sa hun !

 

Så den mnd vi klarte det, hadde vi kunn sex på dag 10, annenhver dag, altså for oss 18,20,22 & 24 des ! Vi gjorde det i misjonærstillingen, og jeg lå helt vanlig etterpå ! Jeg lå visstnok med sæden inni meg hele natten ! Dette sa hun kunne være lurt også !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg benyttet denne "metoden" i 5 sykluser uten resultat (sex annenhver dag fra dag 10 til dag 20) Men så, den 6.mnd blåste jeg EL en lang marsj og vi hadde sex annenhver dag hele måneden, dvs fra ca dag 5 (etter mensen var slutt) og til IKM, og nå er jeg nå 7+0 !

Jeg tror mange kvinner har EL på rare tider i syklusen, noen har jo tilgomed to.

For oss klaffet det iallefall ikke å bare ha sex uken rundt EL, så jeg vil anbefale at man glemmer når EL er og bare "kjører på" annehver dag hele syklusen - da kan man ikke bomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...