Gå til innhold

Modnings akupunktur.


Mine to små

Anbefalte innlegg

Da har jeg bestilt time og skal dit i kveld. Hun sa hun ikke kan sette i gang fødsel, og det visste jeg jo, men kan kanskje hjelpe litt på modning så jeg i hvertfall slipper overtid. Har termin på lørdag. Noen som har prøvd og som hadde effekt av det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer også veldig på dette. Har hørt at det er veldig virkningsfullt, og har lyst til å prøve det selv.. Hvor bestiller man dette? På sykehuset? Hvor mye ca koster det? Jeg har ikke noen egen JM for jeg går til fastlegen min..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor som dere går til kan tipse dere om hvor en får slik akupunktur, ring en akupunkturklinikk og bestill time! Les på hovedsiden her inne!! Jeg er i uke 38nå og startet med akupunktur i forrige uke, merkelig opplevelse / følelse egentlig da nålene treffer punktene! Så dette har jeg tro på, synd fullmånen er langt unna min termin f(11mai) for det tror jeg også på! Lykke til jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg brukte modningsaku ved forrige svangerskap for 2 år siden og hadde veldig god virkning av dette under fødselen. Jeg gikk 6 dager på overtid, men siden jeg hadde tatt litt aku før selve fødselen så responerte jeg mye fortere på nålene som ble satt da (brukte aku som smertelindring). Jeg brukte også ganske kort tid på fødselen til å være førstegangs (5 timer) så jeg har god tro på at dette virker. Studier viser også at modningsaku kan ha innvirkning på hvor lenge fødselen drar ut. Men, det er anbefalt å gå 4-5 ganger før fødselen for å være sikker på at punktene er ordentlig "trigget" når det hele startet (ihvertfall hvis man har tenkt til å bruke aku som smertelindring). Jeg har termin med nr 2 om 3 uker og har vært på min første time idag. Har fått satt opp 3 ekstra timer frem mot termin da jeg kommer til å bruke aku som smertelindring denne gangen også. Kan virkelig anbefales!

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg har også blitt litt nyskjerrig på modningsakupunktur.

 

Til dere som har tatt det:

Hva koster det?

Hvor mange behandlinger trenger man (sånn ca...)

Er det vondt?

Kan man ta det selv om hodet ikke har festet seg?

Merker dere noe spesielt etterpå?

 

Jeg er nå i uke 37, og har 30 dager til termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste akupunktører tilbyr modningsakupunktur, det er egentlig bare å slå opp i telefonkatalogen. Det finnes imidlertid ingen sertifiseringsordning for akupunktører, slik at hvis dere ønsker å forsikre dere om at dere går til en dyktig terapeut kan det være lurt å sjekke denne siden:

http://www.akupunktur.no/pages/finn_en_akupunktr_.php

De som står oppført her har skikkelig utdanning.

 

De fleste akupunktører tar ca 500kr for førstegangsbehandling og deretter 300kr pr behandling. Behandlingen tar 20-60 minutter.

 

Jeg vet ikke hvor mange behandlinger som kreves, jeg tipper at noen ganger er det nok med en gang, mens andre må gå flere ganger, ring og snakk med behandleren.

 

Det er ikke veldig vondt å ta akupunktur, det kan stikke litt akkurat i det nålen settes og noen synes det er litt ubeagelig idet nålen får tak i energien, det kan føles som et slags press eller stråling avhengig av hvor på kroppen punktet ligger og hvor "stort" punktet er.

Jeg synes det er veldig behagelig å få akupunktur, noen blir veldig trøtte etter en behandling mens andre merker økt energi.

Akupunktøren gir individuell behandling som tar sikte på å balansere den enkeltes energi og bedre almenntilstanden i tillegg til å "modne".

 

Absolutt å anbefale!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal for første gang i morgen hos mammasnart i Stavanger.

Er satt opp på 3 behandlinger - det er det hun kjører på oss gravide - og det koster 300 pr gang.

 

Er kjempe spendt på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...