Gå til innhold

Fødeplass på Riksen i august/september? Meld deg på i dag!


Lilje74

Anbefalte innlegg

Nå har jeg ringt til Rikshospitalet.

 

Årsaken til at jeg ikke har hørt noe om svangerskapskurs enda...

(selv om jeg satte meg opp på venteliste for 14. dager siden)

...er at det kun er 4 som har meldt seg på for september... og for dem på augustlista tror jeg det gjelder å mase litt...

 

Jeg ringte respesjonen på Riksen og sa at jeg ville snakke med noen ang. svangerskapskurs (Telefon: 23 07 00 00).

 

De har ikke noen ferdig plan for kurs, den jordmoren som har lyst til å holde kontakter listen med påmeldte og setter opp kurs...

 

De sa det er vanlig med kurs 4-5 uker før fødsel. Siden dette er midt i ferietiden, kan det jo være greit å vite om litt på forhånd...

 

...og hvis det faktisk blir slik at ingen jordmødre vil holde kurs i ferietiden... så bør vi jo få litt tid til å finne andre alternativer...

 

Jeg for min del satser på at svangerskapskurset skal kurere meg litt for angsten for å føde som jeg foreløpig bare fortrenger.

 

MELD DERE PÅ!

 

SPØR NÅR DET ER KURS...

 

Forstår at man pleier å danne en barselgruppe av gruppen som kommer på kurset. Det blir jo koselig så vi må bare få det til! :-D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Lilje,

 

Jeg har termin 30.08 -har meldt meg på kurs, men har ikke hørt noe enda?! Vi får håpe det ordner seg! Kanskje vi sees på kurs da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Så kjekt med en til i samme situasjon. Jeg håper virkelig vi møtes på kurs... Det er jo ikke så mange dagene i mellom terminene våre :-)

 

Jeg forsto det slik på damen jeg snakket med at ingen hadde tatt på seg å arrangere kurs enda... tror kanskje det kan hjelpe å mase litt? - Jeg fikk nemlig høre at det slett ikke var sikkert at de kom til å sette opp noen kurs midt i studietiden... dette er visst ikke et tilbud man har krav på å få lenger...

 

Jeg er kanskje veldig utålmodig. Takk for svar iallefall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket med Riksen nå og det er som du skriver ikke satt opp noen dato enda. Mest sansynlig blir det kurs i slutten av mai eventuelt juni for dem med termin i august. Vet ikke om de slår sammen august og september hvis det er sånn at det nesten ikke er noen påmeldte med september termin?

 

Er dette ditt første barn? Hvor gammel er du? Og hvor bor du? Mange spørsmål ;)

Jeg er førstegangsfødende, 28 år og bor ved Skøyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på Holmen/Hovseter, noen få stopp med t-banen fra Smestad. Er 31 år og førstegangsfødende. Problemet mitt er at det passer veldig dårlig med juni for meg fordi sambo ikke her hjemme da... Har liten lyst til å gå på kurs alene... Dessuten anbefales det jo at man får svangerskapskurs nærmere fødselen...

 

Min termin er 5.september, så det er jo nesten august... Liker ikke å ikke ha orden på ting... men, men... det ordner seg vel...

 

Har forstått at man danner barselgrupper fra disse kursene og det har jeg forstått er gull verdt senere også... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...