Gå til innhold

til dere som har født før


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hva synes dere var vondest? Riene eller når babyen presses ut?

Gruer meg så sinnsykt masse til fødselen så vill bare høre noens andre meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det verste var uten tvil den siste delen av åpningsfasen, den siste halvtimen kanskje. Da riene kom som haggel uten stans, da mistet jeg all kontroll, det var forferdelig egentlig. Presseriene var vonde på en annen måte, der følte jeg at jeg kunne være med å jobbe litt selv liksom, så det var ikke sååå ille. Men det gikk veldig fort for min del da, hadde kun pressrier i 15 minutter. Det som gjorde vondt da var at jeg kjente at jeg revnet. Men dette oppleves veldig ulikt fra kvinne til kvinne!

 

Uansett er fødselen en unik opplevelse du kommer til å tenke tilbake på med ærefrykt for egen kropp og innsats, det er virkelig stort!

 

Ønsker deg masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vondest som fråsk sier den siste delen av åpningstiden... da er det liksom vondt hele tiden, og man bare venter på at det skal bli 10 cm åpning. jeg hadde så rask åpning fra 3,5 cm til 10 ( gikk ca 15 min ) så jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg!!!! var grusomt : ( klarte ikke å stå, gå eller noe. bare hang over sambo og jamret meg!!

 

he he, men dette er jo veldig individuelt da : )

 

ikke gru deg, det går kjempefint skal du se! og det viktigste å huske på er at babyen lager jo litt vondt når den skal ut, og smertene går over!

 

og ja, man glemmer det fort!! masse lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde også at det skulle bli vondes under pressriene, men dette var ikke tilfellet for meg. Det var jo da jeg endelig fikk lov til å gjøre noe, ikke bare ligge der og ta i mot smerter. Dette var med min første. Med jenta mi som kom 2 år etter gjikk alt så fort at jeg hadde null kontroll og jeg gikk fra 1 cm åpning til 10 på under timen og jenta kom i express fart på under halvtimen etter det. Uansett så bare ta det med ro, det gjør vondt for de fleste, men de er veldig flinke jordmorene og hjelper deg underveis. Å det må jo være vært litt smerte når jeg sitter her med nummer tre i magen :) Lykke til og prøv å tenk på andre ting, foreksempel dra på lindex eller feks. HM og se på alle de nydelige babyklærne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

 

jeg vet hvordan du har d. jeg var like redd om ikke reddere enn deg før jeg skulle føde min datter. jeg hadde sånn fødselsangst at jeg benektet av jeg var i fødsel når jeg var d. så vill råde deg til å forlange epudral når du kommer inn. d hjalp meg utrolig mye hvertfall, så jeg hadde ikke noe smerter i d hele tatt. fikk bare en voldsom mageknipe når riene startet for fult, litt vondt var d men d varte bare et kvarters tid før epudralen virket.

så ta meg på ordet når jeg sier at d er ingenting å grue seg til. d er en fantastisk følelse å resultatet er noe som bare må oppleves:)

 

men som nevnt ovenfor her, så er alle fødsler forskjellige. d finnes ingen fasit på dette området:)

 

lykke til d kommer til å gå kjempe bra skal du se:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart åpningsfasen som var verst for meg! Gikk fra 1-10 cm åpning på halvannen time, så jeg var døden nær følte jeg. De rev godt, og hadde kun få sekunders mellomrom. Men selve pressingen er ikke så galt, gjør liksom ikke vondt på samme måte. De er mest frustrerende, fordi man gjerne vil ha babyen ut NÅ!. Men det er ok rier, fordi man selv kan gjøre noe aktivt. Det er den mest ok fasen, også fordi man VET at det snart er over.

Eli 34+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gruet meg til fodselen men i motsetning til alle her syntes jeg ikke det var saa ille foer hodet skulle ut jeg da... Foedte staaende uten smertestillende sist og velger det denne gangen ogsa. Det er vondt naar det staar til, men det er ganske fort over naar det foerst er det. Kan foeles som en evighet mens du staar der men tanken min i ettertid var i alle fall at hadde jeg visst det skulle gaa sa fort saa hadde jeg nok taklet det bedre. Selve pressriene for meg varte ikke mere enn ca 15 min. men hadde rier i 4 d;gn f;rst da... Men disse syntes jeg ikke var saa veldig vonde, som menssmerter omtrent.

Det gaar nok bra skal du se og lykke til!!!

PS denne gangen gleder jeg meg til aa f;de!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...