Gå til innhold

Hvordan er det med søskenprioritering?


pilutta

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om søskenprioriteringen gjelder selv om det eldste barnet er inne i sitt siste barnehageår når søknad for småsøsken sendes inn. Litt innviklet forklart, men om jeg feks. ønsker plass til minstemann høsten 2007 og søker nå, så går jo storebror i barnehagen ved søknadstidspunkt, men høsten 2007 begynner han på skolen. Skjønner dere hva jeg mener? Gjelder søskenprioriteringen da? Håper det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den teller kun hvis begge barna går i barnehagen samtidig, og da ville du fått litt lavere betaling på et av barna, men hvis det er kun et barn so går der blir prisen den samme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var litt lur da jeg søkte om plass til hun minste her. for storesøster er "ute" av bhg 31 juli i år,pga skolestart, så jeg søkte inn lillesøster fra dagen hun er født, altså i morgen;o) men vi fikk plass fra 20 feb pga nyoppstartet småbarns avd i bhg til storesøster.

vi får 30% moderasjon nå vi har to i bhg og jeg betaler ca 4100,- for dem begge i 100% plass inkl kost.

neste år skal hun eldste være litt på sfo før og etter skoletida, da får vi 25% moderasjon på den billigste plassen, som er sfo plassen. blir ca 3500,- da tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

I den barnehagen vi har vært i var det status ved vedtakstidspunkt som gjaldt for søskenprioriteringen. Altså, dersom din sønn går der når vedtaket om plass blir fattet, gjelder søskenprioritering. Men det var der, er jo ikke sikkert det er sånn overalt.

 

Søskenmoderasjon er noe annet...... Det gjelder naturligvis bare hvis de går der samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...