Gå til innhold

Tell trivselen


Loppelill

Anbefalte innlegg

Er det noen som teller, eller skal telle trivselen? Denne gangen har jeg faktisk en baby som jeg kan kjenne sparker hver dag, så jeg lurte på om jeg skulle prøve. Er det noen som har noe erfaring ang den undersøkelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er det å telle trivslen? er det å telle sparkene? Jeg har fått en skjema som jeg skulle fylle ut, men jeg aner ikke om det er viktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte å se nærmere på skjemaet i dag, for det var vel fra ca uke 28?

men får se hvor mye "pes" det blir, det viktigste er jo å kjenne liv ca hver dag..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk et skjema på ultralyden som de gjerne ville at jeg skulle fylle ut. Er helt frivillig. De har nettside også, www.telltrivselen.no En skal se hvor lang tid det tar å telle ti spark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra ca uke 28, (er det i dag). Er ikke noe gilt om det blir stress. Med andremann kjente jeg et spark i uka, for å overdrive litt. Så lenge det ikke er plutselige endringer i hvor ofte ungen sparker så må det jo være greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker ikke "være med" på det ... Er redd jeg blir tullerusk :) hehe ...

Føler det får holde at jeg kjenner normalt med liv hver dag!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei! har en meget aktiv liten krabat, spesiellt på kveldstid, så jeg har satt i gang å telle jeg da, er bare ikke så lett å huske det hver dag...og typisk at jeg teller til ni spark, og så går det en stund til spark nr ti, og da glemmer jeg at jeg satt å telte, (ja litt surrete om dagen) men som noen andre også sa, det viktigste er at man legger merke til at sparke mønsteret ikke er så ulikt fra dag til dag, ikke å se på sekund viseren,er litt morsomt å se faktisk, ligger på sånn ca 10 min på 10 spark hele tiden:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke være med på det. Er masse liv i magen hele dagen, så vet at alt er bra. Tror det blir stress og litt uro med det telle skjemaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med det,,, men ga fort opp fordi jeg har ikek muligheten til å gjøre det på ca samme tid hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har telt et par uker, og det er ikke noe stress for min del. En eller annen gang mellom klokka sju og ni hver kveld starter jeg stoppeklokka på mobilen når jeg kjenner et spark, og stopper den igjen når jeg har kommet til ti. Det har variert fra 5 minutt til 1 time og 5 minutt, men vanligvis ligger det på mellom 10 og 20 minutt. Dersom det plutselig skulle bli stille i magen en dag eller to vil jeg garantert bli bekymret uansett om jeg teller eller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...