Gå til innhold

Olje til massering av mellomkjøttet


ninanja

Anbefalte innlegg

Forrige gang jeg var gravid, masserte jeg mellomkjøttet med olje et par ganger om dagen i de siste ukene før fødsel. Vet ikke om det var nyttig, men jeg revnet i alle fall ikke. Husker ikke hva slags olje jeg brukte - er det noen som vet hvilken olje jeg skal kjøpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker en olje som heter Waleda eller noe i den duren, men har hørt andre som bruker jordnøttolje. Vet ikke om det er noen forskjell på dem, men du kan jo høre i helsekostbutikken hva de anbefaler der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weleda fødeslesforberedende olje skal være bra ja, på helsekost..men når begynner man med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også Weleda's olje. Står på pakken at man skal begynne å smøre fra uke 34..... Kan ikke si at jeg har vært så veldig flink.... er 38+4 i dag, så det er vel på tide..... :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smører med Weleda fødselsforberedende olje en gang om dagen ;o) Er jo lov å håpe på at det funker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smører også med Weleda, men det er ingen olje, men en salve somejg kjøpte på apoteket. Det var min venninne, som er jordmor, som anbefalte meg den. Hun hadde selv hatt god nytte av den, så man kan jo alltids håpe :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jordmor sa til meg at man kunne bruke alle slags oljer - tipper en rimelig olivenolje er like bra som de dyre fra helsekost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kommer jeg med et dumt spørsmål... Mellomkjøttet, er det mellom skjeden og anus?? Det "flate" feltet der? Eller er det lissom veggen mellom dere smører?? Sorry dumt spørsmål....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er mellomkjøttet du beskriver der. Noen sier det er lurt å smøre kjønnslepper osv også, siden man likegodt kan revne der som bakover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte den på mammaogmeg.no (tror jeg det het). Betalte 141,- inkl. frakt. Fåes sikkert på apotek og helsekost også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...