Gå til innhold

Kjære alenemødre!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser jo at enkelte av dere sliter med fedre som er egoer, som ikke stiller opp, og som alltid skal ha ting gjort på sine egne prinsipper. Dette innlegget er ikke til dere. Dette er til dere mødre som helst ikke vil at ungen skal til pappan i det hele tatt (og igjen, her er det snakk om vanlige og oppegående fedre, ikke psykopatene!!). Dere som ringer i eininga når ungen er hos far, dere som synes fars nye partner er noe herk, dere som forsøker å ødelegge kosen og familiehyggen ved å sette ungen opp mot far og stemor, + evt søsken! Vær så snill: bare samarbeid litt!!! Vær glad for at far vil ha ungen sammen med seg, og at ungen vil ha en far som stiller opp på et annet plan ennn å betale bidrag!

Jeg er så indelig lei av egosentriske mødre som er mer opptatt av å grave til seg mest mulig bidrag, og at far skal ha ungene minst mulig for å få enda mer bidrag!! Jeg er så lei av dere som ikke unner et barn å ha to foreldre... og som ikke innser at en stemor kan være en stor ressurs for barnet.

legg sjalusien til side og skaff dere et liv!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Helt enig med deg!

Kunne ikke sagt det bedre.... Jeg ble alene etter 10 år.. Har 2 barn med han, 4 og 6 år, venter nr 3 nå i mai... Så det kom som et stort sjokk på meg at han faktsik dumpa meg og fant seg nytt... Han gikk første gangen, så kom han tilbake og lovet gull og grønne skoger..Baby ble planlagt osv,,, men neida,, finner ut at han har ei da j er 4mnd på vei, så hele min verden rasa sammen da.... Men jeg har mine 2 små, og de holder meg oppe ....

Han veit han kan ha dem så mye han bare vil............ Men er ikke sp flink til det osv, bortsett fra aen hve helg (samværs avtalen er aenhver helg, 1 dag i mnd og alle ferier,,,)blir litt pissed på dem når dem kutter ut helgen dems får å dra til syden da., hu er ikke så begistra for at han har andre barn fra før,, men hu er bare slik...

Da hu og eksen bodde sammen , han har en sønn fra før,, og han våkna og ville legge seg i senga til far sin,, hu dama fikk ikke sove hu, hu lå der å vridde seg, og sa selv hu ble så kvalm for at han gutten hans lå der, han var da ca 2,5 år gammel.. måtte spy osv sa hu,, var bare så kvalmt da.. hallo....... denne epiosden skremmer meg som mor noe så fryktelig... så j spurte eksen min om det var sant, hørtes da ut som løgn sia det er unormal og ukesptabel oppførsel på en voksen... Men joa det var nok snat da...

Og så en ane ting j ikke liker ,, hun gjør såååååååååå stor forskjell på barna (hun har en gutt på 2 år, og jente på 9 år.. Min eks har ei datter fra før på 13 år , de bor alle sammen ilag.. Romma til unga ble pusset op,og nye gardiner , nye senger,nytt snegtøy, hyller, skap,osv osv,,nye ting bla bla, hennes datter fikk rosa rom, mens hans eldeste fikk blått, for det var liksom hennes sin farge.. tull, 13 åringen har alltid digga rosa ,og sp nå når hu er tenåring ... mine 2 barn på 4 og 6 år, har dem fått seg noe da=???

nei,,, dem har blitt fratt rommet sitt dem, dem har mistet rommet sitt,sengene sine,,

foreslå at dem kunne ta han minste inn til seg, han på 2 år, så dermed har mann et rom , som mine jenter kan dele,,, men nei det gikk ikke ......... Hennes barn først, og min eks er så forbanna tøffel helt etter at han ble sammen med henne,...

liker dårlig at barna mine sovber på en madras for hu ska være vansklig da... istdenfor å tenke at når det kun er snakk om 4netter i mnd så kan dem vil finne på en løsning,...

hvor ble det av :

barna ska alltid komme først da????????????????????????????????

Stedattra hans bodde da sammen med oss, de 3-4 siste åra,og hun har alltid fått seg et eget rom,, det er viktig for at hu sku føle seg hjemme... i den sp sitvasjoen hun kom opp i.. sia mora hennes driver med litt av hvert.............

Jeg hater urettferdighet,,

og mener at unga har da krav på å få sove i en seng når dem er til far,, hva mener dere da??

Trodde det var vanlig å la unga få sove i senga si jeg da... pappa har fått seg ny dame, dem bor ilag,, pappa er likpom pappa til barna hennes..

unga hennes har tatt romma vårt,, det blir feil å si det, men prøvde å forklare så godt j kunne, det er da ikke unga hennes da..som har tatt over roma dems,,

Kan dere svare meg helt ærlig ?????? er dette snilt gjørt?? Og syents dere j overdriver?????????

Jeg krangler ikke med dem , eller blokkerer samværet for det..

Far har dem når han vil......... Det har unga mien krav på------- han er far dems.............

Skrevet

fins det egentlig mange som har oppegående ansvarsfulle fedre, som ønsker samvær med barna sine som nekter dem det? Er det ikke som oftest en annen grunn enn penger dersom man nekter samvær? man mister jo ikke så mye penger om far har barna anna hver helg og en dag i uka.

Skrevet

HI her... i vårt tilfelle vil ikke mamman at far skal ha ungen mer enn "vanlig samvær" - fordi hun da mister styringa (vil helst inn i vårt hjem og styre litt her også), og ikke minst en del bidrag så vidt jeg har skjønt. Og JA, det er ikke bare mannfolka som kan være egoer!! Her tror biomor at hun kan bestemme det meste, inklusive hvem som skal legge ungene(!) og hva vi skal ha til middag. Har det noe med saken å gjøre hvem som legger da??? Og er det noe hun har noe med? Og hvorfor kan hun ikke gå med på å øke samværet til for eks 40-60? ååååååååååååååååååååh - blir så lei!!!

Skrevet

jeg er enig med deg men også uenig. Jeg og barnefar var ikke sammen når jeg ble gravid, vi hadde vært sammen og var knulle venner etterpå. jeg så ikke på andre gutter men jeg viste at han så på andre damer, naiv er man når man er i love....

Men nå i dags dato så er jeg lykkelig forelsket i verdnes beste mann som tar seg av sønn min og stiller opp for oss begge. Men ejg tåler ikke tryne på kona til min barne far. jeg har for eks funnet ut at de holdt på mens han og jeg var sammen. Jeg vet at hun setter han opp mot meg med tanke på penger og samvær. jeg vet at hun har lurt trygdekontoret osv. har mange eks. og jeg vet at hun setter han opp mot hans egen familie og lyver om sin egen. kan gå på i evigheter.

Men jeg har funnet ut at i stede for å bruke tid på de så bruker jeg tid på min familie og min sønn. Jeg og barnefar kom ikke godt overens i førsten, eller skal jeg si i de første tre årene av vår sønns liv, men nå så er vi bedre enn hva vi har vært på lenge. vi kan snakke sammen, uten å krangle. Vi skal for eks på familieverns kontoret og ha mekling, men av den grunnen av at jeg vil ha en tredje person tilstedde når vi snakker sammen!

Jeg tåler ikke tryne på dama hans nå og jeg kommer aldri til å gjøre det heller! enkelt og greit. Men jeg har et liv og jeg er ikke sjalu!

Skrevet

synes du bør si til han hva du mener om det. og si at du synesdet er tåplig at han holder på slik og at unga ikke har rom eller seng. hvor er det blitt av de gamle sengene dems a? som de evt har hatt hos far tidligere?

Skrevet

Til anonym:

de gammele sengene dems du spør om ja,?? Det har dem satt ned i kjellern, (min eldste sin seng, hu på 6år, hadde dattra hennes fram til hu fikk seg ny seng, så hun brukte vel senga hennes i 2-3mnd)

Og nå har alle de som bor i det huset fått seg nye senger, alle 3 barna som bor der,og barnefar og nydama,,,

Har tatt det opp med han mange ganger, mne det hjelper ikke.. Er ikke j som bestemmer.. Dattra mi ble syk, havna på sykehuset,så da vi kom ut sa j til han at j turde ikke å sende henne dit, for j var redd hu sku bli syk igjen så lenge hu sov på madrass....det hjlap jo ikke

Til slutt ble jeg så sint, og trua med at da fikk dem ikke mer til far da,, men j klarte ikke å gjøre det mot dem da..

dem blir så lei seg da... får så dårlig samvitighet jeg da, sia han er slik mot sine egene barn,, at j har kjøpt nye senger til mine 2, himmel seng, laga prinsesse rom,og kjøpt prinnsesse hylle osv..sikklig koslig på rommet sitt nå da.. for også dårlig samvitighet når han reiser til syden istednfor å ha dem, da hadde det vwl godt ann å hatt de,m når han kom hjem.. sånn 1-3 dager eller bare noen timer,,men nei null innteresse,,,,,,,,,,,,,,,

slutta å mase, slutte jeg.. ingen vits å mase/ kjefte på han....

f eks jeg har termin 28 mai,, (venter barn med min eks mann )

men han kan ikke ha unga når jeg ska føde osv,, jeg har ingen familie her,, bare mor og far hans,, dem er kjempe snille og hjelper meg mye da.. har daglig kontakt med dem da..

Spurte han engang, sa nei, så j spør ikke flere ganger nei,, ikke han..

så veit ikke helt hva j ska gjøre da..

men men....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...