Gå til innhold

Sunnivamamma!


¤Kab&snuppene2006&2010¤

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei hei! Her har internett ligget nede hele formiddagen, aaaarrrrgghhh.... Nå er det på plass igjen, holdt på å gå på veggen av kjedsomhet i dag.

 

Joda, UL gikk STRÅLENDE, og jeg er så inderlig letta og glad. Vi så en liten gutt (95 % sikkert), som hikket så han ristet, svelget fostervann, turnet salto og klødde seg i ansiktet. En helt utrolig fantastisk opplevelse.... Gyn (privat) tok seg god tid, sjekket nakkefold og ryggmarg, og mente å kunne slå fast at dette verken var downs, ryggmargsbrokk eller hjertefeil. Hjertet er det for tidlig å uttale seg om, men han mente at han så fire kamre. Bevegelser og proposjoner var perfekte, sa han. Størrelsen indikerte 12+2 (5,1 cm), så da ble jeg satt fram enda to dager, hm. Vet at det ikke stemmer helt, men holder fast ved 6. november, tror jeg...... Var egnetlig ikke så mye tvil at det var en gutt, man kunne helt tydelig se en bitteliten snurrebass der nede. Og jeg som har 7 esker rosa tøy, og jentenavnet klart, hehe....

 

Nå er det 2. tri fremover, har sett fram til denne dagen med stor glede. Helt utrolig at det gikk bra disse ukene, med blødninger og redsel... Huff, det har vært en grusom tid på mange måter, det kan sikkert du skrive under på! Når i neste uke skal du på UL? Var det 5. mai? Du kan bare glede deg så masse, var en sterk opplevelse. De har helt rett i at man ser veldig mye rundt uke 12.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra ar alt står bra til!! Også en liten gutt da! Da vil du ha et av hvert kjønn- perfekt:)

 

Jeg skal på ul 3 mai, onsdag neste uke. Men blir mer og mer redd for at noe er galt jeg.. Har jo ingen symptomer lenger...synes også at det er bitt mindre utflod, og det skal det vel ikke?!

 

Har jo vurdert å sjekke hjertelyd hos jordmor, men er redd jeg ikke skal høre noe, også må jeg vente i 9 dager for å få vite om alt er som det skal. Blir så usikker... Hva skal jeg gøre?!!!

 

Uansett gratulerer med den lille gutten i magen da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse Sunnivamamma :-))))))

 

For en fantastisk opplevelse det må ha vært..

Velkommen inn på 2. trimester skal du være :-))))

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for gratulasjonene! Vet du, gynekologen sa at det er helt vanlig å ikke kjenne noe som helst etter uke 10. Snakket litt om symptomer i dag, og han rynket litt på nesen over symptomjakten min. Han sa at jenter med mye symptomer like gjerne kunne miste, og at når man har sett liv rundt uke 9/10 er det kjempesjeldent at det går galt. At man ikke følte seg gravid var i seg selv et normalt symptom, mente han.....

 

Synes dere skal prøve å finne hjertelyd, jeg. Minn deg selv på at det er helt normalt å ikke finne den (og huske på hvor lang tid jeg brukte, over 20 minutter og det føltes LENGE de jeg lå) - slik at du ikke får panikk. Jeg måtte love mannen min å håndtere det hvis han ikke fant den, ellers ville han ikke lete..... Eventuelt kan du¨jo bestemme deg for å bare ringe volvat med en gang, hvis dere ikke finner den, og få en time med en gang. For tenk så deilig om dere hører den, og du kan senke skuldrene to hakk. Jeg er overbevist om at alt er i skjønneste orden der inne hos deg også, Kab! Men er enig at det er lenge å vente til UL, siden du fortsatt er engstelig. Hva med å be om å fremskynde den, tror du det går? Det er jo nå, rundt 12-13 uker at det er godt å få bekreftelsen, før man flytter inn helt og holdent til 2. trimester....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei...

Har hatt en natt med skikkelige smerter/kramper i magen.... ikke sånne takvise, men konstante. Er så redd noe skal være galt jeg.. Så i dag har jeg ringt volvat og fått time til ul i morgen. Så da drar jeg en tur til jordmor i dag for å se om vi finner noe hjertelyd. Og hvis ikke vi finner den har jeg ul i morgen som vil bekrefte om det er liv eller ikke... Gruer meg...

 

Flytter nok ikke over til 2. tri før jeg eventuelt har fått gode nyheter... men er redd det er dårllig nytt for meg nå... skikkelig vondt i ryggen også.. uff, er jo så unødvendig at noe skal skje når man har kommet så langt..da kunne det jo skjedd litt før!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du skal på UL i morra, syntes det var umenneskelig lenge til 3. mai.

Magesmerter tror jeg IKKE du skal bekymre deg for, tvert i mot tror jeg det er et godt tegn. De er jo konstante og ikke takvise som du sier.

 

Lurte på hvor det ble av deg, men tenkte nok at du ville vente på en bekreftelse - det gjorde jo jeg også. Håper inderlig du finner hjertelyd i dag, for det er en så utrolig sterk opplevelse - mye sterkere enn UL synes nå jeg. Og i så fall spiller du å engste deg til i morra, ikke sant? Tips: Vi finner hele tiden hjertelyden svært langt ned, rett over (føles som det er på) skambeinet og litt mot venstre. Blir hver gang like overrasket over at det er så langt ned... Dessuten har vi hver gang lyttet på samme sted noen ganger UTEN å høre noe, før den plutselig kommer frem. Kanskje det er fordi minien snurrer rundt? Tror nesten det, for på UL i går hadde den et voldsomt tempo på saltoene sine til tider.

 

Og husk: Vet om MANGE som ikke har hørt hjertelyd i uke 15-16 en gang! Og gi lyd når du har vært hos JM, OK? Er like mye innom her som jeg er på 2. tri, klarer ikke slippe tri liksom.....

 

Masse lykke til, skal tenke masse på deg! Har fortsatt godfølelsen, og den er jeg god på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du har ringt jordmor OG volvat... Det er ikke noe godt å gå å engste seg sånn. Tenk om du får høre hjertelyd :-))) Men om du ikke gjør det så vet du jo at det er vanlig, og INGEN grunn til panikk. Men da er det jo godt å få det sjekket på UL:...

 

*krysser fingrene for deg*

 

DETTE GÅR BRA :-))))))))

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt verdens fineste hjertelyd :):):):):):):):):):):)

 

Vi hørte den med en gang!

 

Er ikke rart at jeg ikke fant livmoren, har lett altfor langt ned(rett over håra), men livmoren var helt opptil navelen nesten, kanskje et par cm under eller noe.. jordmor sa det var perfekt!! Og magesmertene var nok en blanding av tarmaktivitet og strekksmerter. Om jeg noen gang skulle bli bekymret igjen var det bare å komme igjen å lytte etter hjertelyd. Jordmor er så bra. Jeg tror jeg vil ha mye oppfølging av henne jeg.

 

Avbestilte ul hos volvat siden jeg har gratis time på Ahus onsdag neste uke. Blir litt tull å bruke 1000 kroner på ul i morgen når jeg har hørt hjertelyd i dag og skal på ul om 1 uke.

 

Da hopper jeg over på 2. trimester! Tenk så langt har jeg aldri kommet før!!!

 

Å, så deilig det var å få høre det lille hjertet til den lille knerten i magen.. Nå må han bare vokse seg stor, sterk og frisk..

 

Jeg gråter og smiler om hverandre her jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at alt var bra kab! Lykke til videre på 2 trimester.Håper jeg er like heldig som deg når jeg skal på ul på torsdag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem, klem og atter klem :-))))

Du og jeg har vel omtrent vært like engstelige.... Jeg er ikke helt beroliget ennå, men det er LANGT bedre enn da jeg var feks. 10 +

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunnivamamma -

jeg blander meg inn i tråden deres :-)

Ville bare si at det hørtes ut som du fikk en grundig UL! Jeg var i går (privat).. Er 15+2. Fikk nesten ikke se noenting! Ble litt skuffet. Forsøkte å spørre om nakkefolden, og den skulle hun se etter men nevnte ingenting... Ble litt redd for at hun så noe mistenkelig, men ikke turte si noe. Huff - man tolker jo i den verste retningen, gitt!

Ellers fikk hun så vidt målt hodeomkrets, magen og lårbena + tatt hjertefrekvensen. Tok du innvendig UL ettersom du så såpass mye eller? Jeg fikk utvendig og det var litt synd - tror man ser mindre da.

Fikk ikke sett kjønn heller. Får nok vente til rutinekontrollen! :-)

 

Godt å se at både du, Kab og Hamster1 henger med. Dere har kanksje sett navnet mitt her inne også. Jeg er en av dem som har delt deres bekymring. Nå ser det ut til at det går bra med oss begge! :-D

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, Sarah77 - bare hyggelig at du deltar, husker jo deg godt! Joda, jeg tok innvendig UL, og var inne i 30 minutter. Det er lenge, sammenlignet med det offentlige. Er sikker på at legen ikke så noe mistenkelig, man har faktisk krav på å få vite alt de ser. Hadde det vært noe hadde du garantert fått vite det. Har du noen følelse for hvilket kjønn det er ? Jeg har følt jente fra dag 1, men der ser det ut som at jeg tok feil :-)

 

Fantastisk at vi er over den magiske grensa nå, det er så vondt å leve i usikkerheten. Nå er det bare å vente på magen og kiloene, he he....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du hadde innvendig, ja. Man ser jo mye mer da! Heldiggris :-) Jeg var faktisk inne ca 30 min jeg også. Snill lege, men fikk ikke se stort som sagt. Men så klart: jeg så bevegelser, to ben, to armer og et hjerte som dunket slik det skulle, så jeg er jo superfornøyd! Skulle bare ønske jeg fikk sett enda mer!! :-D

 

Har en følelse på jente... hihi.

Har blitt "spådd" det et par ganger + at hjerterytmen var litt over gjennomsnittet, det er vel tegn på jente, har jeg hørt. Sikkert bare kjerringråd det også ;-)

 

Gleder meg som en GAL til å se kjønn!

 

klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...