Gå til innhold

Trening før 6 uker er gått


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Har trent fast 4-5 ganger i uken de siste 3-4 årene og har fortsatt med dette nå under graviditeten. Jeg er nå 7 mnd på vei og er frisk som en fisk og alt er bare velstand. Lurer på om det er noen som har erfaring med hvordan det er å kommme i gang med treninga etter fødselen og om det er ok å starte etter bare et par uker`? Vet det er mye hormon,bl annet Relaxin som gjør leddene mer tøyelige og bekkenet ikke er komt skikkleig på plass osv, men kan ikke dette ta kortere tid hos enkelte`?

Er bare 23 år så jeg tror kropppen min kommer til å restituere seg fort.

 

mvh Bolla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør ikke trene før etter 6 uker er gått. Dette fordi muskelfibrene i mageregionen trenger tid på å komme på plass igjen og fordi både muskler og bekken må hvile såpass før kroppen begynner å trene. Du kan faktisk ødelegge viktig muskelmasse hvis du begynner å trene for tidlig. Bruk heller tid på knipeøvelser i mellomtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet på med trening igjen to uker etter fødselen sist. Vil gjøre det samme nå også, hvis formen tilsier det. Da snakker jeg om lett trening, rolig sykling på ergometersykkel eller lett jogging. Jeg husker jeg hadde store planer om å trene så mye som mulig, men skal love deg et du får andre ting å tenke på. Tiden du har til overs når babyen har fått sitt, vil sikkert gå med til hvile i første omgang. Jeg følte at jeg fikk mere overskudd de gangene jeg orket å trene, men det ble ikke så ofte som planlagt da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er lurt å begynne rolig, men sist gang begynte ca 2 uker etter fødselen. Styrke og spinning. Gikk helt fint. Var på spinningtime 2 uker etter fødselen og er nok ikke den timen jeg har hatt størst utbytte av, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...