Gå til innhold

Følelse av å ha urinveisinfeksjon


mammaL

Anbefalte innlegg

Føler en slags stikking, kanskje litt sviing i urinrøret (vanskelig å vite akkurat hvor, kan hende det er et annet sted) av og til. Er ikke vondt når jeg tisser. Er i uke 35, og har tenkt at det kan jo bare være at ting vokser der inni. Er det noen andre som har følt det slik også, uten at noe har vært galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har også den samme følelsen. Jeg tror det er i urinrøret, og det føles ut som om jeg må tisse oftere enn ejg egenltig må.Det har vært av og på i nesten en uke, så i dag skal jeg til legen på vanlig svangerskapskontroll og skal høre med henne. Det er ikke vondt når jeg tisser, men ofte etterpå.

Er i uke 33.

 

Skal gi deg beskjed senere om hva hun sier ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er snart ferdigutdannet sykepl og for meg høres det ut som en uvi(urinveisinfeksjon). Det som også er vanlige symptom er hyppig vannlating, gjerne ikke mye men ofte følelsen av å måtte på toalettet. Kløe og stikking i underlivet. Dette finner de raskt ut av under svangerskapskontroller . Det er bl annet derfor du må ta med urinprøve hver gang. Håper det ordner seg for deg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annix79: kjempe fint om du kan gi en lyd når du har vært på kontroll:). Skal til legen neste uke, så får jo vite det da, men ville jo levert up før den tid om det kan være noe galt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de samme symptomene har jeg, men fikk beskjed av jordmor at det var helt normalt pga babyen trenger plassen. Prøvene mine (tok både Gu og urinstix) var helt fin, så det var absolutt ikke en UVI. Ta en stix for sikkerhets skyld, og trøst deg med at det er normalt. Drikk masse sa jordmoren min. Det kan være at du ikke klarer å få ut all urinen, men prøv å vogg frem og tilbake på toalettet og press ut. Går ofte på do uten at det kommer noe, men som sagt, det er ikke en UVI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg er i uke 32 og har vært hos jordmor idag, jeg hadde ikke noe sterke symptomer på urinveis infeksjon. Men har gått med en følelse om at den ikke hadde forsvunnet siden sist. (ble ferdig med forgje kur forgje mandag...så uttrolig lei av de pillene). Jeg har vært plaget med smertefulle kynnere og mensensmerter og det sa jordmor var et tegn på urinveisinfeksjon.

Får en i seg mye søtt så har bakteriene der nede det mye bedre, så drikk mye vann med sitron (sa jordmor til meg). Jeg har vært mye plaget med urinveisinfeksjon og vil nok starte min 5 kur på 6 mnd i morgen. Jeg har hatt spor av blod i urinen siden jul, men idag var det mer enn bare spor så jeg fikk grei beskjed om å komme meg til lege imorgen med morgen urin. Ubehandlet urinveisinfekjson kan føre til fortidlig fødsel, så det er best å få slike symptomer sjekket, særlig også fordi det ikke er så lett for oss gravide å kjenne at vi har urinveisinfeksjon.

 

ps. jeg får heller ikke vondt når jeg tisser, men føler jeg ikke får tømt meg skikkelig. Men i mitt tilfelle har min datter kommet ned i bekkenet også og det kan føre til at en ikke helt klarer å tømme blæren helt.

 

Gå på do ofte, og drikke masse vann med sitron!!!

 

lykke til videre

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Nå har jeg vært hos legen og urinprøven min var faktisk helt fin!

 

Hun trodde det kanskje kunne være sopp, og ba meg se det litt an i de neste dagene. Kunne kjøpe meg en canesten-kur hvis jeg ville ta det. Ellers trodde hun det kanskje kom av en kombinasjon av alt folk har nevnt over. Nedpress, bakterier, urin som bli "liggende" igjen i urinrøret.

 

Hun nevnte også at pga hormonforandringer blir man ofte ganske tørr i skjeden (noe jeg er), og med så manga do-besøk (og dopapir-tørk) hender det man blir litt sår og får små rifter i skjeden. Dette høres veldig logisk ut for meg ivhvertfall - men jeg får se det litt an.

 

Lykke til!

 

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...