Gå til innhold

Flere som ikke ønsker jordmor fra tidligere fødsel


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hadde en traumatisk fødsel sist gang. Dette bl.a pga at jordmora var veldig stressetog rotete og vi forsto hverandre ikke pga språkproblemer.

 

Hun klarte bl.a ikke å få satt kanyle i handa mi, rotet bort helsekortet mitt så hun fant ikke ut hvilken blodtype jeg hadde, hun trodde meg ikke da jeg sa at vannet hadde gått, tvingte meg til å puste inn "lystgass" selv om jeg sa det ikke virket og det senere viste seg at maska bare sto koblet til oksygen, mente at jeg ikke skulle få lov til å presse selv om jeg følte pressebehov og det viste at jeg hadde full åpning da hun gidda å undersøke meg.

 

Må nevne at jeg hadde en veldig rask fødsel. Og da jordmora så at fødselen var i gang forsvant hun uten å si hvor hun gikk. Det viste seg etterpå at det var vaktskifte, så hun hadde gått for å informere de som skulle ta over om hva som skjedde.

Men jeg og mannen min ble overlatt til oss selv i flere minutter, uten å vite noe.

 

Heldigvis at det var vaktskifte, for hun som kom på vakt var fantastisk!

Men jeg er skikkelig redd for at jeg skal møte på hun første, under denne fødselen også.

Har hørt om flere som har ønsket bort tidliger jordmor, pga dårlige opplevelser.

 

Har noen av dere gjort det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ikke ut som ei jordmor en vil støte borti nei... Du skal ha rimelig uflaks hvis du får henne denne gangen oxo! Og det går vel an å be om en annen...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg fikk min første for 6 år siden,ble jeg møtt av en mannlig iransk svensktalende jordmor m masse hår på brystet.heldigvis gikk han av vakt før jeg fikk,sikkert grei og flink ,men ser jeg han denne gangen tror jeg at jeg spør om en annen alikevel:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej!

 

Om den dama kommer in på rummet när du är i fødsel har du din fulla rätt att ge besked om att du önskar och be om en annan. Detta vet jordmødrarna omäven om det kanske är lite sårt och höra, men det är ju du som ska föda!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært på journalskriving? Hvis ikke kan du jo nevne det da? Jeg lurer litt på hvilket sykehus du fødte på jeg, for den dama hørtes ut som et skikkelig mareritt. Ble skremt av å lese innlegget ditt.

Jeg er nemlig en person som har litt "tungt" for å si fra.. f.eks hvis jeg har det ubehagelig, eller trenger noe. "Det er ikke så farlig med meg" liksom..."neida, det går bra!" Vil ikke vre vankelig jeg..

Mannen irriterer seg grønn over meg, for han får jo selvfølgelig høre klaging etterpå...:-) Jeg hadde nok fått en traumatisk fødsel hvis jeg ble nødt til å forholde meg til en sånn dame.... uff og uff...

 

Si fra!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...