Gå til innhold

blir ikke kvitt den forbanna kvalmen!!! :-(


Gjest

Anbefalte innlegg

hei alle sammen.....mååååå bare sutre litt!! Er så sinnsykt lei av å være kvalm!!!!!!!!!!!! Startet på uke 14 i dag, og syns nesten jeg har blitt verre!! Hadde noen gode dager i helga....., men nå er det på`n igjen, blir så frustrert. Tidligere klarte jeg å holde kvalmen i sjakk med å spise litt hele tiden, men nå syns jeg ikke det hjelper heller.... puh... det tærer på....., eneste livet handler om er å håndtere kvalmen!! Trodde at det skulle slippe i uke 12 vettu...,men men. Begynner å bli rimelig desperat.., har vært sykmeldt i 7 uker nå. Huset ser ut som et bomba....ja du vet!! Mannen min gjør så godt han kan, men med to jenter + en hund så er det begrenset hva han får gjort!!

Gir opp snart......he he hvilket valg har man liksom???

Noe lys i tunnellen jenter??? Please!!!!!!!!!!!!

Måtte bare få det ut!!!

Sutreklem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble helt kvitt kvalme og det at mat ikke smakte noe i uke 16, etter det har mat bare vært deilig!

Krysser fingrene for at du blir kvitt den!

Lykke til!=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd ingefær? På helsekost har de Sea Band, som hjalp veldig på meg når jeg først fikk de på riktig punkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei og takk for svar!!

Har prøvd "alt".... ingefær, seaband, akupunktur, B-vitaminer.... etc etc... ingenting som har funka så langt!! Må vel bare leve med det og håpe at jeg slipper å gå sånn i 9 mnd!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

skjønner deg veldig godt, sånn hadde jeg det sist svangerskap, og det varte mer eller mindre hele tiden. måtte holde meg i ro, ikke stresse, ikke gå sulten, ikke bøye meg, ikke, ikke, ikke!!!! Herregud det var slitsomt. dette svangerskapet har jeg sluppet helt unna! Jippi!

Ikke oppmuntrende kanskje, men felles sjebne, felles trøst er det vel noe som heter! :-)

 

Lykke til i alle fall og krysser fingrene for at det blir bedre!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du prøvd å komme deg ut i frisk luft? For meg hjalp det å gå litt ute, da kjente jeg ikke kvalmen så godt.....

 

Ellers så ga det seg hos meg i uke16, da ble jeg så god som ny igjen:)

Det er nok ikke lenge til det gir seg nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å skulle ønske jeg kunne si at det er et stort lys i tunellen :) Men jeg har gitt opp for min egen del. Uke 23 og spyr fortsatt. Har t.o.m. eskalert igjen den siste uka - blæh! Forhåpentlig er du heldigere!!

 

Har ingen råd til som kan hjelpe annet enn akupunktur. Har prøvd alle kjerringrådene jeg kunne oppspore uten hell. Måtte slutte med akupunktur desverre pga jeg ikke har råd til det.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har min fulle medfølelse og forståelse, er i uke 16, og det har avtatt litt for meg, men det er bare fordi jeg har funnet ut hvordan jeg kan kontrollere det:) Eneste som funker for meg er å spise litt annenhver time, litt frisk luft (avogtil må jeg bare sitte ute, for kvalm til å gå) og masse avslapping, minste stress og kvalmen er der..

Lykke til, og trøst deg med at det blir bedre for de aller fleste etter uke 16:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen alle sammen!!

 

Tusen takk for alle svar!!! Klamrer meg til håpet om at det gir seg i uke 16 som flere av dere sier..... Til dere som fortsatt sliter med kvalme laaaangt ut i svangerskapet vil jeg bare si: stakkars dere, og god bedring!!! Dette er mitt tredje svangerskap, første gangen jeg er dårlig.... har to jenter fra før, så dette bare MÅ være gutt!! eneste forklaringen jeg kan finne.... hehe

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel ... ikke for å være gledesdreper, men jeg er i uke 25 og spyr mer nå enn noen gang ..! Lillegutt i magen har det bra, men det står værre til med mamman hans ... Vel, det er jo verdt det, da ;o) Prøver å se lyst på det - jeg har (bank i bordet) ikke bekkenløsning, og har svært få andre vondter - så det kunne vært værre! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Bare måtte inn å trøste litt - føler så inderlig med deg!!! Har sluppet taket hos meg, forrige gang ga det seg mellom uke 16 og 20 som de andre nevnte...Håper det gir deg før den tid hos deg...Hos meg hang det nok sammen med stress . merker det bygger seg opp nå hvis jeg stresser...

 

Huff huff ikke artig når alt flyter rundt en heller - og så på våren når alt vises så godt...Du får se på det som god trening i å leve med rot - vi må vel trene oss som blir trebarnsmødre snart ;-)

 

Kom foresten på at å gå tur hjalp litt hos meg - frisk luft pluss at det hjalp på forbrenningen...

 

Håper det gir seg snart!! Masse trøstetanker sendes!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp sitronte... gjerne den grønn te med sitronsmak.. drikk den... og gå rundt med en tepose i lomma som du lukter på når du kjenner kvalmen velle inn over deg..

jeg satt på tbanen hver eneste dag i en halvtime de første tolv ukene.. og jeg lover.. den tposen var god å ha når det begynte å bli lite luft inni der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...