Happy H Skrevet 24. april 2006 #1 Skrevet 24. april 2006 Har lest innpå her om alle som har skrevet om thailand, men vill gjerne høre ka folk syns alikevell. E d skikkelig uansvarlig å ta m jento vår på 5mnd til thailand i juni? Eg e så usikker, har kjempe lyst å reise samtidig som eg aldri hadde tilgitt meg sjøl om ho blei sjuk og eg hadde utsatt ho for ting som ikkje e bra. Vi tenke på å reise t Koh samui og Ko Phangang i 3uker.. E jo ein veldig lang flytur og, kanskje d blir altfor varmt for ho?? Nokken m erfaringer her? Gode tips om ka vi bør ha med, og tenke på? Blir glad for alle sine meninger innpå her, positive og negative..
Røykeslutt 7.april 08 Skrevet 24. april 2006 #2 Skrevet 24. april 2006 Reis og kos dere!!!!! Jenta vår var ca 6mnd da vi reiste ned i 2 uker i november. Det gikk kjempegreit! Hun sov veldig mye på flyet, men da hun var våken, var hun kjempegrei. Vi hadde med oss vogn, kortarma bodyer, nan, bleier, grøt. Vannkoker og slike ting finnes stort sett på hotellene. Bleier, nan, grøt og middag finner du også på de store supermarkedene/handlesenterene som de har der. Så du trenger ikke drasse med så altfor mye. Vi hadde med oss nok til hele turen, men vi vet nå til nestegang at vi kommer til å kjøpe slike ting der nede. God tur!!!
lilja70 Skrevet 24. april 2006 #3 Skrevet 24. april 2006 Tror egentlig flyturen er verre for en aktiv på ett og et halvt enn for ei snuppe på 5 mnd. -Og Koh Samui er jo omtrent som "vanlig syden" når det gjelder hygiene og slikt. Varmen er nok det du bør tenke på. Hadde satsa på ei luftig vogn men med godt tilpassa kvit myggnetting, gjerne parasoll til vogna. Masse solkrem, kjøp hjemme med høy faktor, god dato, oppbevar i kjøleskap. Bedre med vifte enn med air-condition, blir så lett forkjøla av lufta som sirkulerer og sirkulerer. Prøv å rekk over så mye vaksine dere kan, og hold dere utenfor bushen, unngå våtområder i kveldingenpga myggfaren. Frukt og grønt må skrelles, vær spesielt nøye på å bruke kjøpevann, også til tannpuss, kjøtt må være gjennomstekt... Det beste for baby er at du ammer, men desto mer nøye at du ikke blir syk;-D Når det er sagt, er thaiene kjemperedde for at farangene skal bli syke, så de passer godt på. Kos dere, ha en vanvittig fantastisk tur;-D
Happy H Skrevet 25. april 2006 Forfatter #4 Skrevet 25. april 2006 Tusen takk for svar begge to!!!!! No bare gleda eg meg super masse t å reise på tur!!!!!hihi, ska bli herlig.
Sasiemta ♀ ♀ ♂ Skrevet 26. april 2006 #5 Skrevet 26. april 2006 Vi har vært 3 ganger med snuppa til Thailand. Skal igjen i oktober. Første gang vi reiste var hun 5 mnd. Du kan se på denne siden jeg har laget om det å ha med barn til Thailand; www.barnithailand.piczo.com
Happy H Skrevet 27. april 2006 Forfatter #6 Skrevet 27. april 2006 Kjempe flott siden, tusen takk!!!! Vi har bestilt tur no, og reise 1juni!!! Gleda meg som ein litn unge på julaften.hehe
Sasiemta ♀ ♀ ♂ Skrevet 28. april 2006 #7 Skrevet 28. april 2006 Åååh, som jeg misunner dere!!! Vi skal ikke nedover igjen før i oktober, og det er jo sååååå lenge til!!! Gooood tur!!! Og gled dere! Det er en opplevelse for livet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå