Gå til innhold

I barnehage som 1 - åring!!?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har litt dårlig sanvittighet for at barnet mitt skal begynne i barnehage når hun bare er 1 år. Tenker hun er så liten og vil savne mammaen sin. Andre som føler det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg følte det spnn da min mellomste begynte i barnehage på den alderen. Men dte gikk faktsik veldig fint. Tilvenningen gikk som en lek, og hun gråt ikk i det hele tatt da jeg gikk. Hun likte seg veldig godt, og har aldri vært lei for å være i barnehagen, slik storesøsteren av og til kunne være. Den eldste begynte ikke før hun var 2 1/2.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var godt å høre. Dette er min nr 2 også. Synes det er værre denne gangen. Men det er jo et halvt år til, så det forandrer seg nok:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke ha dårlig samvitighet, for barnets del og ikke minst for deg er det bare positivt. Barn som begynner som små har lettere for å tilvende seg i barnehagen.Ingen gråting og lettere å gå fra barnet når det ikke gråter. Ikke alle opplever det sånn, men ofte er det slik. Prater fra erfaring, har jobbet på småbarns avdeling i flere år..Det går nok lettere en du tenker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig likt min erfaring med å sende min da 11,5 mnd gamle jente i barnehagen. Hun har likt seg fra første stund og har alltid vist glede både når hun kommer i bhg og når hun blir henta !

 

Hun (nå 20 mnd) er fortsatt utadvendt og blid, så det ser ikke ut til at hun har tatt skade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg jobber som ped. leder på en småbarnsavd. og ser ofte at barna blir fortere tilvent enn det mødrene blir. =) min begynte i barnehagen uken etter fylte ett år, og hun stortrives =) (nå 16 mnd).

du trenger ikke bekymre deg, de blir sikkert godt tatt være på =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...