Gå til innhold

Kjenner dere livmoren deres?


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kjente livmoren plutselig en morgen da jeg var 18+2. Da lå den halvveis opp til navlen. nå er jeg 18+4, og kjenner den opp til navlen, men mest om morgenen før jeg spiser og magen blåser seg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg også.. halveis opp til navlen, kjente den i går kveld, trodde ikke at jeg skulle kjenne den så høyt opp, men hva annet jan det være? Trykket litt på den og da kjente jeg "noe" i underlivet og ned mot endetarmen... Og jeg er liksom bare 12+2 da! RART!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 18+2 nå, og den er opp til navlen. Kjenner den veldig godt, spes når jeg ligger. Men jeg er tynn, og i følge JM min er det lettere å kjenne den da. Ikke vet jeg om det er rett altså:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv takk, det var hyggelig å bli litt kjent :D Blei litt paff da jeg kjente det jeg mener er livmoren, da... for den er jo etter boka fire uker for stor... Evt. TVILLINGANGST! Så er det sååååå lenge til UL (6. juni)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

den er jo i utganspunktet litt større andre svangerskapet, men er du disp for tvillinger? Har fått prvat UL til fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så morro med UL! Ingen tvillinger i familien, så jeg synes jo det virker lite sansynlig... Men det står jo overalt at når man er 12 uker skal livmoren kjenes rett over symfysen, og min er halveis opp til navlen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg er 21 + 3 og livmoren er et stykke overfor navlen. Når jeg var 11 uker på vei var livmoren halvveis til navlen, dette ble bekreftet av gynekolog. Jeg er førstegangs, men har altså relativt stor livmor, og bærer (heldigvis) bare en..!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det høres stort ut. Kan jo spørre legen om du kan få en ekstra UL da du har mistanke om at det kan være minst to der! Hadde jo vært gøy det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 24 nå. kjenner livmoren ca 3 cm over navlen. Merket den første gang i uke 16-17. ca 3 cm under navlen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må spørre.. hvodan kjennes den ut??

Kjenner to slags "klumper" Ved hoftekammen litt lenger inn ..litt under navnlen enda.. er 16+3 i dag ..

Er det dette = er det stort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler det som deg, mellom hoftebena, til tider virker det som det er to klumper..og noen ganger som om den er litt avlang.. Den er et stykke under navlen hos meg også, men kanskje jeg har navlen veldig midt på??

Men, har bestemt meg for at den harde klumpen(e) må være livmoren, for noen ganger om morgenen tror jeg den er lenger opp, men så viser det seg at det kun er luft.. hehe..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 16 uker og nesten opp til navlen er annengangs da så den er litt høyere enn sist. kjenner babuen også eg hvor den ligger. det gjør til om med sambo. jeg er ikke spsielt tynn, men dette varierer fra person til person og hvor babyen ligger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til å begynne med kjente jeg det også som dere, som en eller av og til to klumper mellom hoftebeina. kan fortsatt av og til kjennes litt sånn ut, den er litt hardere på varierende steder, synes jeg. men som regel kjenner jeg at den er helt rund, og passe hard. moro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 5 andre

MIn går ca 5 cm over navelen. Ganske lett å kjenne nå siden magen har blåst seg opp ganske kraftig. He he. Er 24+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min livmor er så vidt over navlen nå og jeg er i min 23. uke nå. Begynner å merke det på pusten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...