Gå til innhold

Jeg blør, mørkt blod....ingen lege tar meg inn....Hva gjør jeg?


mamma til to i Drammen_85

Anbefalte innlegg

I går skrev jeg et innlegg om at jeg hadde brun utflod og litt blod + smerter er ca 6 7 uker på vei...Jeg tok rådene deres å ringte legevakta, men de sa de ikke kunne gjøre noe.

I går kveld og i dag har det blitt mer mørkt blod(utflod) to bitte små klumper har det også kommet (som nesten er svarte) kommer mensensmerter i rykk og napp.....

Ringte legen min, hun var ikke til stede. så en annen lege skulle ringe meg etterpå....da var kl ni...Kjenner jeg legene rett ringer han ikke før om lenge. Føler at jeg ikke blir tatt på alvor nå, og bare gråter. Hva skal jeg gjøre?

Jeg vil inn til en lege NÅ!!!!!ikke fordi jeg har vondt, menvil vite om spiren i magen lever fortsatt....

Noen som har opplevd dette uten å miste, eller ser det mørkt ut?

Hva skal jeg gjøre for å få kommet meg inn til en lege?

 

Veldig takknemlig for svar!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har forstått det slik at blødninger i uke 6-7 er veldig vanlig.

Sålenge ikke blodet er friskt og rødt skal det ikke være fare.

Jeg ville ringt til en ultralyd-klinikk og fått time så fort som overhodet mulig, selv om du må betale litt for det - så er det vel verdt å få svar om alt er OK ?

Vanlige leger har som regel ikke innvendig UL-apparat uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig rart ut at ingen lege tar deg inn. Har du forsøkt legevakten igjen idag? Hva med spesialist? Finnes det en i området der du bor?

Skjønner godt at du er fortvilet og nervøs. Det er ikke godt å ikke bli tatt på alvor. Blødninger tidlig i svangerskapet behøver imidlertid ikke å bety at du er i ferd med å abortere.. I følge det jeg har lest, er det ganske vanlig å ha litt småblødninger. Blødde selv de tre første mnd i forrige svangerskap, og hadde en blødning i ca 6 uke denne gangen. Alt har gått bra.

Lykke til. Stå på mht legen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også opplevd liknende rett før påske nå. Jeg var sikker på at alt kom rett i do. Men når jeg var på ultralyd etter påske viste det seg at alt stod bra til med den lille i maven. Gynokologen min hadde et fornuftig svar og det var det at det hadde vært to der inne og at den ene desverre ikke klarte seg. Du må uansett kjenne etter om du fortsatt har graviditetssymtomene dine, om du har feber bør du kontakte lege snarest. Jeg er nå i mitt 7. svangerskap der jeg kun har båret frem 2 barn. Er nå i min 8. uke. Har mistet flere ganger og det er desverre ikke alltid det går bra. Håper uansett du er like heldig som jeg var nå. Lykke til, og kontakt eventuelt gynokologisk avd. på sykehuset i nærheten av deg. De vil helt sikkert hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd omtrent det samme som deg. Men jeg blødde nesten sammenhengende omtrent fra 3.dpo. Ikke mye blod, men litt. Så rett før påske så fikk jeg skikkelig mensen blødninger og da fikk jeg panikk.

 

Ringte legen min og fikk time samme dag. Da jeg kom dit så sa hun at det er dessverre lite å gjøre med blødninger så tidlig i svangerskapet. Det må bare gå sin gang. Jeg fikk ta blodprøver med hcg verdier, men det "fæle" med det er at man faktisk må gå å vente. Første prøven tok jeg fredag før palmesøndag, andre prøven tok jeg tirsdag uken etter ... og den andre prøven som da man skal bruke som sammenligningsgrunnlag .. den fikk jeg ikke svar på før etter påske. Så jeg hadde med andre ord en ganske tøff påske. Var sikker på at det var over og ut.

 

Hvis jeg var deg så ville jeg bestilt meg en time hos en privat gyn. og tatt en UL der. Det har jeg bestilt meg nå (hcg verdiene mine fortsatte å stige, så jeg er fortsatt gravid.) Dette for at jeg kanskje slapper litt mer av da, vet at alt er ok og at utviklingen fortsatter som den skal.

 

Etter det jeg har lest og hørt, så skal det ganske kraftig blødning til før man mister. Jeg også har fått høre det at det kan være en tvilling man mister og at dette er ganske så "vanlig".

 

Håper at det går bra med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville dratt til legevakten og satt meg ned å ventet. Uansett om de mente at jeg skulle få komme eller ikke. De har IKKE lov til å nekte deg å komme till lege dersom du etter deres råd fortsatt vil det.

 

Jeg hadde en SA for nesten to mnd siden, og jeg blødde liten og hadde nesten ingen smerter. Blodet var også mørkt, men blødde ikke mye.

 

Uansett om de kan gjøre noe eller ikke på legevakten, har du rett til å få snakke med lege! Stå på!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...