Gå til innhold

Tør dere å kjøpe klær til sommeren før dere har født?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har så lyst på noe nytt. Men vet ikke hvilken kroppsform jeg får 1-2 mnd etter fødselen. Kunne jo kjøpt bare bukser med knyting i livet, skjørt med strikk oppe og vide topper.

 

Jeg synes å huske at magen var ganske "slamsete" en god stund etter første fødsel. Kanskje spesielt fordi jeg endte opp med keisersnitt. Før jeg ble gravid nå så brukte jeg 42/ L. Kan ha gått opp en str når en trekker fra babyens vekt, morkake og slikt. Tilsvarer ikke 5 kilo en str? Skal jeg kjøpe noe en str over og håpe på at det passer?

 

Jeg orker ihvertfall ikke å gå i butikker og se på klær nå. Jeg har så lyst til å bestille litt på nettet, kanskje ellos? Hva gjør dere som har termin i løpet av våren? Har dere kjøpt noe behagelig og friskt til å ta med på sykehuset, og til å bruke de første ukene etterpå? Og hvilken str i forhold til før dere ble gravide? Bestiller jeg nå så er jeg ganske sikker på å få det før fødselen (5 uker igjen).

 

Men en nyfødt og en toåring så tror jeg ikke det blir så mange handleturer etter fødselen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har faktisk kjøpt litt, i samme str som jeg brukte før graviditeten. Sist tok det ca 3 uker før jeg kunne bruke samme str. som før.

Men det er klær som ikke skal sitte stramt ol så jeg tror ikke str vil få så mye å si. Har ikke turt å kjøpe klær som dongribukser ol.....slikt som sitter ganske tett.

Skal også ha med meg noe nytt på føden. Sist hadde jeg kjøpt en kul bukse med strikk i livet, blir nok det denne gang også. Og et par kjekke singletter.Er alltid så varmt der.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg har kjøpt er ammetopper. For de var på salg. Aner ikke om det er riktig størrelse, men jeg kjøpte noen i s og noen i m. (Var s før gravid) Ellers tør jeg ikke kjøpe noen ting til sommeren. Aner jo ikke hvordan jeg kommer til å se ut. Dessuten skal vi jo bare ha ferie. Men hvis du bestiller på nett kan du vel returnere det hvis det ikke passer, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har våget meg til å kjøpe noen klær på H&M på nettet. Har kjøpt samme str som før som har vært litt stort for meg, men de fleste tingene har strikk eller knytting i livet (t-trøyer, sommerskjørt,shorts). Har også kjøpt noen topper og genserer som har dukket opp på tilbud i løpet av vinteren/våren. Hvis det blir for lite blir det kanskje en inspirasjon til å trimme litt ekstra?

Jeg har ikke født før, så kanskje jeg finner ut at det ikke var så lurt, men jeg har ikke investert i de dyreste tingene så om det ikke passer kan jeg jo evt gi det bort eller spare det.

 

På sykehuset satser jeg på å ha med noe behagelig mammatøy, joggebukse og kanskje noen vanlige gensere/topper.

 

Lykke til om 5 uker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke kjøpt noen nye klær til å ha etterpå...tenker at jeg heller vil vente å se hvordan kroppen ser ut da... på sykehuset har jeg tenkt å ha med meg joggebukse og mammabukser... vanlige bukser er nok sikkert ikke så godt å gå med rett etter fødselen vil jeg tro... jeg tenker at det skal bli kjekt å gå å handle klær når babyen er født jeg...er vel ikke så vanskelig å komme seg på senteret liksom.....tror iallefall jeg da...hehe..har aldri vært igjennom dette før...så kan jo hende det er helt forferdelig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter til etter fødsel. Har kjøpt en knytetopp og en genser som kan brukes nå, og som forhåpentligvis også kan brukes etter fødsel, men ellers venter jeg med innkjøp. Er jo en liten stund til sommeren også da, selvom den nærmer seg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal føde i slutten av juni, og tenker bare at da er vel sommersalget nesten begynt og så like greit å vente, få slite på de gamle klærne til jeg kommer nokenlunde i form igjen.

 

Kan jo spare litt penger på å vente til salget da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hvor lang tid det tar før kroppen er tilbake til normalen, så jeg venter og ser... Men det frister med nye klær. Ingen tvil om det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke turt å kjøpe noe....Etter førstemann var jeg inne i klærne mine igjen etter ca en mnd. Etter andremann gikk jeg ikke ned en kg og fant ut at jeg var gravid igjen etter 4mnder....Så etter å ha gått gravid i to år så har jeg virkelig ingen aning om hva jeg eventuelt skulle kjøpt heller....Jeg gidder ikke kjøpe nye klær i str jumbo rett etter fødsel heller, så blir nok gående mye i "slappe klær" fra svangerskap,venner og mann en stund mens jeg går ned også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann

 

har bestil meg en capri buske, streth sli at jeg får den på meg å, hehe

brukte vel str 4o like før jeg ble gravid, så da regner jeg med en str large etgter fødsel da.. Altså str 42..

bestilte meg på ellos,, der på catalog,,, der er er opptil 70 % salg.

buksa mi kostet vel 500-600 kr,, men betalte vel under 200 kr.. tro det var 130 eller noe sånt??

man tar jo av seg etter fødsel og når mann ammer da,,

går så bra så..

gå inn på catalog , der finn du mye billig ja

og så kan du gjøre store kupp da, sia du kan få en topp til 25 kr osv...

 

når har du termin du?? samme som meg eller ?? 28 mai,,,

lykke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...