Gå til innhold

Hjelp....


gutta på tur

Anbefalte innlegg

Har en gutt på snart 10 mnd som den siste uken har vært veldig urolig om natten. Han sovner greit om kvelden rundt 20.00 og sover til halv tolv-tolv. Da virker det som han vil ha kos og han roer seg ikke før han får sitte på armen en ti minutters tid. Så våkner han hver time natten igjennom og det er det samme hver gang, bortsett fra rundt kl 4, da er han gjerne våken en time og hyler masse og vil ikke tilbake i sengen sin. Dette blir naturlig nok litt slitsomt for meg, særlig siden han ikke roer seg hos pappaen, bare meg... Han har vært veldig flink om natten helt siden han ble født, men i det siste har det ikke vært veldig greit. Han har hele tiden (dessverre) sovnet til puppen (har noen gode råd om dette også, kom gjerne med dem!) men vi sluttet med nattmat for en måned siden uten problemer. Må legge til at han sover i egen seng på eget rom (jeg vil ikke ha han i senga og han får ikke lov til det uansett hvor mye han skriker om natten - vil ikke at det skal bli en vane...) og han tar ikke smokk, har prøvd utallige merker... Er det noen som har noen råd å komme med? Vær så snill... jeg vet ikke hva jeg skal gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Her følger et godt kjerringråd som er helt ufarlig.

Gi småen et deilig bad før han skal legge seg. I badevannet blander du et avkok av lindeblomster.Tørkede lindeblomster får du kjøpt i de fleste helsekostforretninger og på Helios, og avkok lager du slik:

 

Du trenger:

 

1 kaserolle

1 litermål

1 sil

tørkede lindeblomster

 

2 store spiseskjeer lindeblomster i en kaserolle med 2-3 dl vann kokes opp. La det koke under lokk i 10-15 min. Det kan godt hvile i et par min før du siler av og heller avkoket rett i badevannet. Husk å sjekke temperaturen på vannet før småen dyppes oppi, det blir kanskje litt varmere av de 2 dl kokende varmt lindeblomstvann. Bad ham som vanlig og bli ikke forundret om han sovner mens du bader ham.

 

Lindeblomstbad er blitt brukt til å roe engstelige barn som ikke vil sove over hele Europa i uminnelige tider, og jeg håper det kan være til hjelp for dere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...