Gå til innhold

Ødelagt helg....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde tatt med jr (stesønnen min) på en helgetur. Han hadde hatt lyst til å reise dit lenge, og gledet seg veldig. Han er bare seks år, så vi var spente på hvordan dette ville gå.

Det gikk kjempefint!! Han koste seg masse, og var en engel helt til mamman ringte på lørdag. Hun hadde kjøpt en pakke, og dermed måtte han gjette på hva det var... Han greidde ikke det - og dermed gikk resten av helgen i et evig mas om hva dette kunne være. Det ødela masse av turen, og tid til å si skikkelig hadet da vi leverte i går - nei, det hadde han jo ikke. Men det er jo ikke første gang da:(

Det kunne ikke falle oss inn å ringe han når vi ikke har han for å si at vi har kjøpt hverken det ene eller andre... Men nå har vi lært. Mobilen skal settes på lydløs neste gang, evt slås av! Hun MÅ da ikke snakke med gutten i løpet av de tre dagene hun ikke ser han? Gutten sier ingenting om å lengte hjem eller savne henne, eller ønske om å snakke med henne...

Men nå tror jeg at vi/han må ta en prat med henne... for vi kjente virkelig at dette ble for dumt. Vi har en OK kommunikasjon... men måtte bare få ut litt irritasjon!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk ødelagt påskehelga på akkurat samme måte. Midt i frokosten ringte hun og dermed var balubaen igang. Min stesønn er 10 år og så mammadalt at det er sykelig. Etter tlf samtalen var det bare en tanke i hodet på han ,at han ville hjem. Jeg har en datter på samme alder og hun ble kjempeurolig fordi han ulte og skreik.

Da hadde vi hatt det kjempekoselig i flere dager på hytta.

Men etter noen dager måtte hun selvfølgelig ringe.

Enden på visa ble at vi måtte dra hjem fra hytta.

Jeg lurer egentlig på hvem som har det største problemet, ungen eller biomor ??

Skrevet

Passet en 9 åring 3 uker, fra en uke før påske til en uke etter. (Mammam i utlandet). Mamman ringte ham én gang for å høre at han hadde det bra, ikke for å lokke med at hun hadde kjøpt noe. Han lengtet ikke hjem, ikke engang da han kastet opp og var dårlig en times tid.

Men jeg ser helt klart problemet ditt. Hos meg finnes ikke playstation eller liknende. Om mora hadde ringt og sagt at hun hadde kjøpt eller skulle kjøpe et nytt spill, ville han sikkert ønsket seg hjem snarest.

Heldig for dere at dere har god kommunikasjon med mora til jr.

Ta opp med henne at om hun ringer, kan hun spørre om han har det bra, hva han driver med, og evt. trøste/motivere om det er noe han klager på. Men ikke snakke om hva han skal få når han kommer hjem, eller enda verre: hva han kunne vært med på om han ikke var hos dere akkurat da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...