Anonym bruker Skrevet 24. april 2006 #1 Skrevet 24. april 2006 Han regnet på det - ved hjelp av en kalkulator på nettet - og fant ut at han betaler for lite. Eksen er åpenbart ikke informert om at hun kunne kreve mer. De har en privat avtale. Jeg har sagt til mannen min at han må selv bestemme om han vil betale mer, jeg vil ikke blande meg i dette, for jeg kan jo ikke være nøytral. Jeg tenker jo på vårt eget rede, og kunne ønske han ikke betalte noe til henne i det hele tatt. Han betaler jo alt for barnet likevel, + at barnet er her mye mer enn de avtalte 50%. Eksen vil at det fortsatt skal stå 50% på papiret fordi ellers vil hun tape stønad.. (hun får bl.a. overgangsstønad fra trygdekontoret). Ville dere 1) brukt energi på å spekulere over bidrag og slikt? 2) og rådet mannen til å øke betalingen? 3) evt rådet mannen til å få samvær fastsatt på nytt - ? hvis sannheten kommer fram, vil jo hun stå i et dårlig lys overfor trygdekontoret..
ana baroma Skrevet 24. april 2006 #2 Skrevet 24. april 2006 1. Jeg brukte energi på å få satt ned bidraget ja. Han betalte alt for mye, og forsørget både henne og sønnen. De har en grei økonomi, så jeg hadde ikke dårlig samvittighet for det. Så jeg vil si et lite ja der... kommer jo an på situasjonen... 2. Dersom dere synes at han betaler nok, så ikke si noe. Dersom hun kommer med noe, så si fra at da må sannheten på bordet om hvordan tingene er. Men jeg ville nok ha satt opp tingene slik de er... Ellers er det trygdesvindel, og jeg vil ikke bli dratt med i noe sånt. 3. Prøv å få en privat avtale først, og si til henne at hun kan komme i fengsel på grunn av sånt noe. Like ille som tyveri det der.... La rett være rett, om hun har OS aldri så mye!!
Anonym bruker Skrevet 24. april 2006 #5 Skrevet 24. april 2006 ok, he he:) Ja, det er faktisk trygdesvindel hun bedriver.. Ringte trygdekontoret anonymt for å høre, og han jeg snakket med sa at det var svindel uten tvil, og at både jeg og min mann måtte regnes som "medskyldige" i den forstand at vi er kjent med svindel uten å melde fra.... I det perspektivet er det vel best at mannen min betaler mer, og at de etterhvert får et papir på samvær som stemmer mer overens med virkeligheten.. Hun vil jo snart uansett være ferdig med OS-perioden. Ingen av oss er jo tjent med en trygdesvindelsak...
Anonym bruker Skrevet 24. april 2006 #6 Skrevet 24. april 2006 Mitt råd er å få rydda opp i dette, sånn at dere holder ryggen fri. Å kødde med trygdekontoret er farlige greier - og jeg snakker av erfaring:-) En venn av meg ble bura inne fordi han skulle være snill med exen...
aroma Skrevet 24. april 2006 #7 Skrevet 24. april 2006 Synest det er merkelig at han betaler for lite når barnet er mest hos dere. Skulle tro det skulle vært omvendt da at det var mora som skulle betalt bidrag til din mann. Og hvis dere betaler alt for barnet og moren i tillegg får barnetrygden, da går jo pengene til eksen, og ikke til barnet. Dette forstod jeg ikke mye av.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2006 #8 Skrevet 24. april 2006 det er trygdesvindel å motta overgangstønad, når barna er borte mer enn jeg tror det er 10 netter i måneden. når en har 50% ordning skal ikke far betale bidrag i det hele tatt, er barna mer hos dere, er det strengt tatt hun sm skal betale bidrag til dere jeg hadde aldri oppfordret til å betale mer bidrag, bidraget skal være hans andel av hva det koster å oppfostre banra på en forholdsmessig levestndard til lønn når dere i tillegg har barna hos dere så kommer det masse store ekstra utgifter i forhold til dette, som ikke blir kalkulert inn. kanskje trenger dere større hus med ekstra soverom, kanskje trenger dere ekstra stor bil, eller to biler, kanskje har barna dobbelt opp med kler eller leker, det er bedre at dere bruker pengene i deres hjem, for all del bruk dem på barna, men dere trenger jo ikke sende dem over til henne av den grunn, dere kan da gjøre det selv
Anonym bruker Skrevet 24. april 2006 #9 Skrevet 24. april 2006 til aroma: barnet er mest hos oss, men på papiret har mor hovedomsorg, eller hva det nå kalles. På papiret står det også at barnet skal være 50%av tiden hos hver av foreldrene. I praksis er barnet mest hos oss, mye mer enn 50%. Mor kan uansett ikke betale bidrag, hun har for lav inntekt. Far betaler bidrag fordi han har høy inntekt. Mor mottar urettmessig OS. Far lar det suse og gå. Jeg ergrer meg fordi jeg ser på det som risikabelt for min mann dersom det kommer for dagen at mor har fått penger fra det off.hun ikke har krav på. Min mann mener ingen vil oppdage det, ihvertfall ikke sladre. Han er jo redd selv også, for å bli trukket inn i en svindelsak. Og redd for hva eksen kan finne på å si eller gjøre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå