Gå til innhold

Dere med masse kynnere, har dere målt livmorhalsen? Hvor mye/sterke kynnere må til for å påvirke?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Var til kontroll for snart 4 uker siden. Pga masse kynnere fikk jeg målt livmorhalsen, den var 5,2 cm.

Er nå i uke 33, og har masse kynnere enda. Men likevel lurer jeg på om jeg bør be om å få ny ultralyd av livmorhalsen? Sist gikk jeg på eget initiativ til privat lege, og det er det jeg kommer til å gjøre eventuelt igjen. Fastlegen har jeg ikke noe særlig kjemi med, så spør ikke hva han synes.

 

Det jeg lurer på, er om i det hele tatt er nødvendig siden den var såpass solid sist? Kan den åpnes gradvis, eller må det sterkere rier til?

Tenker på fortidlig fødsel i denne sammenhengen.

 

Håper noen har erfaring/ råd å gi meg. Tenker mye på denne livmorhalsen.

Dere andre som har kynnere, får dere målt livmorhalsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en del kynnere, men legen min sa de ikke påvirker livmorhalsen og at de kun er for å trene opp livmoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt masse kynnere siden uke 26, og har fått målt livmorhalsen min hver 3 uke. Men de har ikke påvirket den noe særlig mye. Det vil si at den var 3,9 cm og nå i uke 37 er den 2,4 cm. Men de sier at det kan holde frem til termin.

Om du får skikkelige tak, hadde jeg ville sjekket det.Men tror det må harde tak til. Hvilken uke er du i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 33, fikk målt den 28.3. Den var ikke påvirket da og har hatt sammentrekninger siden uke 16-17.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hatt mye kynnere og var på sjekk på fredag som var da var den på 2 cm og jeg hadde 1 cm åpning.. jeg var da 37+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært plaget med masse kynnere.Har også fått fjerna endel av livmortappen.

Har vært til ekstra ul,og fikk den målt til 3,5 cm i uke 27.

De mente at jeg ikke trengte å komme tilbake for ny måling,da de sa at det ikke var fare for tidlig fødsel.

Skal prate med jm om dette på torsdag,fordi jeg er ikke enig.

Fikk nemlig tre ul da jeg gikk med forrige.

Prat med dem og si at du er bekymra,da får du ihvertfall høre hva de mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min var 4 cm i uke 30, men lukket.

Var til legen i uke 33 å da var den 2-3 cm.

Noen som vet hvor lang den skal være?????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt masse kynnere. Måler livmorhalsen annen hver uke pga at jeg går med tvillinger. Hadde veldigt mye kynere et døgn forrige uke og ble innlagt på sykehuset. Livmorhalsen var da gått fra 3,6 til 2. Og jeg har fått beskjed om og ta det veldigt med ro. Så øker kynnerene veldigt på så ville jeg anbefalt og ta en tlf til føden. Bedre og ta en for mye enn en for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på kontroll i uke 33+1 jeg,har nesten ikke hatt noen kynnere men merket at magen har sunket veldig mye i di siste ukene og at jeg har hatt nedpress og stikkninger,siden jm ikke kjente hode da hun klemte på magen ble det innvendig sjekk,livmorhalsen va utslettet og moden,men ingen åpning...er nå 33+6 og må ta det helt med ro,håper den lille holder seg i magen litt til da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått beskjed om at kynnere normalt sett ikke skal ha noen innvirkning på livmorhalsen. Det er bare livmora som øver seg... Men hvis kynnerne blir veldig vonde så skulle man få sjekket det!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt veldig mye kynnere og med det mener jeg opp til 10 femten i timen. Jeg ringte føden i uke 25 og de sjekket livmoren min. Den var da 3 cm. Lengden på livmoren varierer visst fra pers. til pers. Jeg ble sendt rett til obs. avd på Ullevol og fikk ikke kov til annet enn å gå på do. Dette pga alle kynnerne! Der lå jeg i en uke til neste måling av livmorhalsen for å se om alle kynnerne hadde innvirkning på livmørhalsen. Jeg fikk vite der av overlegen at på noen har kynnerne innvirkning på livmorhalsen og på andre har den ikke det. Det var visst veldig individuellt. Noen fødet pga. dette og andre kunne gå med masse kynnere over tiden. Jeg fikk lungemodningssprøyte osv og ble liggende i 11 dager på sykehus og etter det har jeg gått til kontroller på sykehuset først etter en uke, neste to kontrollene var etter to uker og nå skal jeg igjen om to uker igjen. Det har holdt seg stabilt for meg frem til nå og jeg er i uke 33 JIIIIIIIIIIIPPPPPPPPPPPPPPIIIIIIIII! og jeg håper jeg kan gå helt inn!!Jeg har fått beskjed om å ta det helt med ro, ikke gjøre noe husarbeid, stress både psykisk og fysisk er forbudt, ikke gå for det meste ligge og ja rett og slett bare ruge! Jeg har fremdeles MASSE kynnere og håper livmoren min står i mot! Dere som syter over at det er tungt og leit på slutten: Vær heller glade for at dere har kommet så langt og får å få lov til å fullføre svangers. Jeg tar kilo og strekkmerker med glede enn å ha vært igjennom det jeg har vært i gjennom med angst og redsel for å føde en liten jente på 600g. Er så glad for at jeg har kommet så langt som jeg har og jeg skal gå helt ut!! SMIL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...