Gå til innhold

kjempeopplevelse å føde "normalt" denne gangen


allergibarn

Anbefalte innlegg

hadde hastesnitt forrige gang og fikk føde "normalt" denne gangen - og jeg er ikke i tvil om hva jeg ville valgt neste gang! Ja, fødselen er vond der og da men nå etterpå er jo formen utrolig mye bedre! jeg konsentrerte meg bare om å slappe av og puste meg gjennom riene- og opplevelsen da jorrmor sa "nå kommer han" og bare trykke han ut - helt UBESKRIVELIG. Følelsen og opplevelsen av å ha født mitt eget barn har jeg virkelig savnet hele tiden siden hastesnittet for 4 år siden. Så det var stort å få oppleve det nå.

 

Måtte sy to små rift som ikke har plaget meg i det hele tatt - og bare 5 dager etter fødselen var jeg i barnehagen med storesøster og var og er i superform. Å sy 7 lag i magen etter et keisersnitt tar mye lengre tid å lege - og så mye hensyn å ta med tanke på husarbeid, løfting og bæring...

 

Må bare si at jeg anbefaler en "normal" fødsel framfor keisersnitt dersom det ikke er medisinsk begrunnet at man må ha snitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Helt enig med deg Miemor..

Min første fødsel endte i akutt ks, og var da kjempeskuffet over at jeg ikke klarte/fikk føde normalt..Fikk også mange kopmplikasjoner i ettertid

 

Denne gangen gikk det greit.. Tok litt lang tid, og var j.... vondt, men er så sinnsykt glad for at jeg fikk oppleve en vaginal fødsel, og jeg er heller ikke i tvil om hva jeg ønsker neste gang!!

 

Men, må si samtidig, at jeg forstår hvorfor mange ønsker ks, og respekterer deres valg så klart!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Miemor! Blir inspirert og glad når jeg hører sånne historier sånn som din. Endte også opp med hastesnitt første gang og håper veldig på en normal fødsel denne gangen (har termin slutten av august). Jeg brukte utrolig lang tid på å komme meg etter min første fødsel, fikk komplikasjoner med arret og var utrolig lei meg for at jeg gikk glipp av å føde mitt eget barn. Sist gang kom jeg til 6 cm før det ble keisersnitt og jeg er så spent på den siste delen av fødselen siden jeg ikke har opplevd den biten. Hvor langt kom du i fødselen første gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

forrige gang var ikke fødselen igang i det hele tatt. Var på overtidskontroll hos jordmor - og pga utrolig dårlig CTG (svak fosterlyd) i tillegg til alle symptomer på svangerskapsforgiftning bar det rett til sykehus. Der tok de kun ny CTG før det ble hastesnitt med full narkose. Så verken mannen min eller jeg fikk oppleve at vår første datter ble født. Jeg hadde da to infarkt i morkaka og hun hadde ikke fått så mye næring på slutten. Hun hadde bæsjet i fostervannet og var noe svak da hun ble født. Men hun kom seg heldigvis raskt.

 

Så det var utrolig nå å opplevde det man har tenkt på i så mange måneder. Vannet som går, riene som kommer - og til slutt å føde og få sitt eget barn opp på magen!

 

Jeg grudde meg også lenge - og det er vel også noe av grunnen til at det har gått 4 år siden sist. Legen min har heldigvis vært fantastisk, jeg har vært på 3 ultralyder og fått god oppfølging (hver uke siden uke 30).

 

Ønsker dere lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vell gjennomført fødsel.

Vil bare kommentere at jeg ser at du, og alle som svarer deg, fraråder ks pga akutte keisesnitt som dere har hatt. Vil bare informere om at det er KJEMPE STOR forskjell på planlagt og akutt ks!! Har selv hatt begge deler, og det kan ikke sammenlignes!! Var lenge dårlig etter akutt ks, og sprek som en fole etter planlagt! Og jeg er ikke enig i at den eneste grunnen for ks bør være medisinsk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra og høre at fødselen din gikk bra da.. :o) skulle virkelig håpet at jeg hadde kunnet få føde på ringerike jeg å. men gikk jo desverre ikke sånn denne gangen..

Hvem jordmor var det du fikk der denne gangen da? bare nysgjerrig:O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anett om natta og det var Gro som tok i mot. Kjempekoselige begge to.

 

Ble overført Drammen samme dag... pga Sebastian hadde antydning til infeksjon. Så barseldagene hadde jeg på Drammen, mens han lå på intensiven... Og barsel i Drammen kan ikke sammenlignes med Ringerike nei...!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husker ikke i farta hvem hu gro er..

men anett var værtfall veldig koselig ja.. var hu som var med meg i ambulansen ned til drammen... :o)

hmm, nei. var mye trivligere på ringerike syntes nå jeg.. syntes egentlig det var veldig mye styr og tull på barsel avdelinga på drammen.. ikke fikk jeg de medisina jeg skulle ha (blodtrykks dempene) kunne plutselig få det en gang, for så at de glemte det de to neste.. skulle ha den tre ganger om dagen.. ikke var de samordna heller.. glemte og ta blodtrykket flere ganger, hu ene svarte meg tilogmed, skal vi ha blodtrykk av deg da??? urin prøve glemte de og sjekke flere ganger.. de burde kansje vært litt mer påpasselig med dette iog med jeg hadde 3+ med proteiner i over en uke etter på....

men intensiven der er værtfall koselig da.. jøran lå jo der i 18 dager, så har blitt en del turer opp og ned i den heisen der ja.. :P

hvem av rommene oppe på intensiven lå han da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...