Gå til innhold

til du som svarte på innleggen ang smerter under ribbenet. *gråter*


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hvor ofte hadde du de smertene og hvor lenge varte dem? Må man ikke føde med en gang viss man har fått heelp?! :( er bare 17 uker på vei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var ikke meg som svarte på det, men skal bare roe deg ned litt :)

 

Jeg vet ikke mye om HELLP, Men m,an må ikke føde med en gang som regel. Man blir fulgt opp godt til det ikke er noen annen vei enn at barnet må forløses.

 

Og jeg kan med stooor sikkerhet si at det ikke er det du har.

Svangerskapsforgiftning opptrer ikke før enn i uke 20 fortalte de meg på sykehuset. Og det aller mest vanlige er etter uke 24. HELLP er en alvorlig form for svangerskapsforgiftning.

 

Så legg deg og sov godt. Kanskje vondtet er borte i morgen :). Er det ikke det så ta deg en tur til legen men urinprøve og så tar han blodtrykket ditt. Men som sagt, du har nok ikke HELLP!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke tilfellet at svangerskapsforgiftning kun kommer etter uke 20. Jeg fikk konstatert svangerskapsforgiftning i uke 13..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi det var tidlig!

Men overlegen på sykehuset fortalte det. Så jeg trodde det var riktig jeg sørru! Men da stemmer ikke det da!

 

Hvordan er det med deg nå da Brummeline? Har den utviklet seg noe mer? Hva er blodtrykket ditt? og har du mye proteiner i urinen? Mye vann i kroppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, nei, ikke gråt! Nå angrer jeg veldig på at jeg svarte på innlegget ditt, du ble selvfølgelig redd og lei deg.

Har også lest og hørt at dersom en får Hellp må en føde med en gang. Men jeg hadde smerter i perioder i mange uker. Var på sykehuset da jeg var fire mnd gravid, men de fant ikke ut noe, sjekket ikke leveren.

Legen min fikk svar på prøvene samme dag som jeg ble veldig dårlig og fødte en frisk jente litt før termin. Etter fødselen fikk jeg vite at det var Hellp. Veldig rart.

Neste svangerskap var jeg redd for Hellp. Fikk samme smertene, høye leververdier, men det var tette galleganger. Alt gikk bra.

Hellp er sjelden, det er veldig vanlig med urinveisinfeksjon som gir magesmerter .. for eksempel.

Håper du ble roligere nå. Du får ta en tur til lege i morgen, for du skal ikke gå og ha vondt.

God bedring og lykke til videre!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen!

Ville bare si at jeg kom på at ei vennine hadde smerter under ene ribbeinet siste del av svangerskapet, mer eller mindre konstant. Hun fikk også en "leverflekk" i området der hun hadde vondt, ble utredet og de fant ingenting. Fødte en frisk gutt til termin.

 

I ettertid har vi tenkt på hellp -visste ikke om det da. Det er noe med det nå, at vi har så god tilgang på kunnskap om alt galt som kan skje, at vi bekymrer oss unødig...ofte.

 

Mener at jordmor fortalte meg at etter uke 16 var barsel/føden "ansvarlig" for en dersom det var noe (husker ikke helt hvordan hun ordla seg). Kan du ikke ta en tlf dit å be om å få snakke med en jordmor? Så slipper du dårlig nattesøvn, og får snakket med noen som kan dette her...

 

Det er fælt å gå å være redd, og om natten føles alt mye verre enn det er..

 

Det ville jeg gjort - de sier alltid "heller en tlf for mye.."

Håper du får sove uten å uroe deg så mye!

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...