Gå til innhold

Til dere som har vært på rutine-UL


Murmeline

Anbefalte innlegg

Jeg var på hva jeg trodde var rutine-ul uken som var, og fikk vite at jeg var ca 16 uker på vei. Dette visste jeg jo fra før, så ingen stor overraskelse. Det som overrasket meg, er hvor teknisk hele ul-en ble. Gynekologen satt mest i sin egen legeverden, kommenterte bare litt. Vi fikk vite at alt var greit, han viste oss de fire hjertekamrene, og måling av nakkefold. Når dette var gjort var det hele over, og vi flyttet inn på kontoret. Jeg kom ikke på noe å si, for jeg var litt paff, det manglet liksom noe... Vet ikke om det er meg, eller om det ble litt mindre å se på siden det var så tidlig som uke 16, men synes det hele var litt stusselig. Fikk ikke vite de forskjellige målene, og fikk heller ikke med bilde :( for den saks skyld. Jeg ble som sagt paff, og klarte ikke å si noe. Først da vi kom hjem ble jeg skikkelig lei meg, jeg gledet meg jo sånn til å bli kjent med nurket... Noen som kan si om dette var en stusselig ul, eller om jeg er helt på hormon-tur?

 

PS. Jeg visste at den mest sannsynlig levde, hadde allerede hørt hjertelyd, + hatt to tidlig ul, bare for å sjekke liv pga tidligere MA + SA, så sånn sett var jo ikke ul i seg selv nytt for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hørtes litt stuslig ut for min del hvertfall!! Vi fikk spørsmål med en gang om vi ville ha bilder og hvor mange, og hun passet på å ta bilder og spørre oss om de var bra nok.. og hun forklarte og pekte og altting. Vi var veldig fornøyd. Vi har også hatt tidligere UL, så det var ikke første for oss, men hun behandlet oss som "uvitende" allikevel og forklarte alt sammen en gang til for sikkerhets skyld.

Syns du skal si ifra jeg, og evt. bestille deg en privat UL istede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo vært hos han en del ganger nå, så "kjenner han nesten". Begynner å lure på om han hadde en dårlig da el.l.:)

 

Han sa før vi gikk at jeg måtte bare komme innom om det var noe. Men da tror jeg han refererte til evt episoder som gir frykt/grunn til å tro at noe er galt. Skal jeg be om en ny UL? Ut fra hva andre sier om sine UL-er tenker jeg at kun de medisinske aspektene ble tatt i betraktning, og ingen av mine behov..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig i at det kanskje var litt stusselig, men somn du sier det er det medisinske som er i fokus og enkelte opplever at ul ikke hensyntar mors behov. egentlig ikke grunnlag for ny ul så da må du eventuelt ta det opp som et problem det du opplevde

 

Du får uansett ha lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

Dette hørtes jo ikkje ut som rutine ul i det heile tatt. Svigerinna mi som er sjukepleiar, gravid og heile pakka sa til meg at viss det viser seg at fosteret ikkje er i veke 17-18 på rutine ul kan ein kreve å få ny. Det bør du kansje vurdere. Dessutan skal du få med deg eit skjema der alle måla til babyen står..På min ul viste jordmora meg korleis ho tok alle måla. Dessutan gjorde dei de fleire gonger slik at dei tok det som dei fekk flest gonger og forholdt seg til. Ein skal jo ta mage, hovud, lårbeinmål..sjekke magesekk, hjarte osv..det skal vist ta ca. ein halv time. På min tok det mykje lengre for først skulle ein student gjera det før jordmora og gjorde dei same måla. Men det var jo bare artig! Fekk jo sjå babyen mykje lengre =)

Håpar du får mange gode opplevelsar på kontrollane framover da! Lykke til! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode svar alle sammen. Det blir nok en UL til på meg, enten det blir hos han samme eller privat:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg hadde også en kjip opplevelse på rutine-UL.. klaga og fikk ny samme uka.. med samme legen.. og samme behandling på nytt..

I ettertid viser det seg at det er mangenmange jenter i samme by som har opplevd det samme med denne legen...

 

Jeg var heldigvis på tidlig ul i uke 15 og fikk mange fine bilder og hadde en fantastisk opplevelse hos jordmor da...

Men han UL-legen der?? Han kan du få gratis av meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...