Anonym bruker Skrevet 23. april 2006 #1 Skrevet 23. april 2006 I dag ble det hele avklart...jeg flytter!! Det har vært litt labert i det siste, men i natt gjorde han noe veldig dumt som fikk meg til å innse ting.. Nå har jeg tatt med meg unen og dratt til foreldrene mine..må vel bo her ei stund..huff.. Men hvor skal jeg begynne?? Vet jeg har krav på os ol..men hva med småbarnstillegg?? Får jeg lån i banken tro?? Går på trygd for øyeblikket..nettopp ferdig med permisjonen, jenta er 10 mnder snart. Eier jo ingenting, verken hvitevarer eller møbler..Vet det er min egen feil, men det var typen som bestandig hadde penger da.. Noen som har noen råd??? Huff..ikke gøy det her nei... Blir veldig glad for råd! ;-)
Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 23. april 2006 #2 Skrevet 23. april 2006 Dette ordner seg vettu! Gå på trygdekontoret imorgen, så fyller du ut alle skjemaene der, eller tar de med hjem Du skal ha overgangsstønad, barnetrygd for to barn, småbarnstillegg får du om du har krav på full OS, så får du bidrag fra far, kontantstøtte om 2-3 mnd,om hun ikke skal i bhg da, og du kan søke husbanken om bostøtte. Lån i banken kommer jo veldig an på. Men er jo bare å søke! Kan søke boligkontoret i kommunen din, mulig det er lettere der. Du kan også gå på sosialkontoret, så har du krav på støtte til å skaffe deg møbler, hvitevarer osv. LYKKE TIL ! Det går fint vettu Alltid trist med samlivsbrudd, men noen ganger er det eneste løsning, og man vil faktisk få det bedre etterhvert!
Anonym bruker Skrevet 23. april 2006 #3 Skrevet 23. april 2006 Okey, får hive meg rundt i morgen!! Er vel bare å søke først som sist..regner med ting tar tid... Tusen hjertelig takk for svar, er kjempetakknemlig for at du tok deg tid!!! Ha en fortsatt fin kveld!
Anonym bruker Skrevet 23. april 2006 #5 Skrevet 23. april 2006 Hei på deg:) Kjenner meg igjen i situasjonen din.. Vi flyttet fra hverandre, og jeg eide omtrent ikke nåla i veggen.. I dag har jeg ei kjempetrivelig leilighet og alt inventar:) Og er til og med nyforelska:) Ting ordner seg som regel:) Som nevnt tidligere i en tråd, så har du rett på os, dobbel barnetrygd, bidrag, barnetilsyn el kontantstøtten og så kan du søke på bostøtte:) Det skal jeg gjøre.. Så når det kommer til inventar i leiligheten/huset.. Kjøp bare det mest nødvendige først, eller kanskje hvis du leier, så lei et hvor hvitevarer er..? Ditt valg:) Uansett går det bra om du bare holder hodet kaldt og smører deg med litt tålmodighet:) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 24. april 2006 #6 Skrevet 24. april 2006 Et lite tips søk før mnd sifte da får du stønad fra neste mnd. Om søknad er ikke ferdigbehandlet ti neste mnd. for du etterbetalt. Men de regner fra datoen du søkte. Husk adresseendring må og være fra før mnd. skifte. I din tilfelle er det mye panger å snakk om! Lykke til
Anonym bruker Skrevet 24. april 2006 #7 Skrevet 24. april 2006 Jeg må finne meg leilighet fort da...skal se på ei i morgen, men den var ikke møblert.. Men det får bare være litt stusselig til å begynne med, må finne tålmodigheten en plass..hehe.. Tusen takk for tips alle sammen, kjempeglad for det!
Anonym bruker Skrevet 24. april 2006 #8 Skrevet 24. april 2006 Tips når du har dårlig råd:-) Sjekk bruktbutikker!! Kjøpte det meste der, renset møblene (leide en maskin for nesten ingenting), og malte noen av dem etterhvert. det kom på rundt 3000 å møblere leiligheten. Kjøpte senga ny...Orker ikke tanken på brukte madrasser:-) Sett inn ann i avisa, og hør om noen har vaskemaskin, kjøleskap og komfyr å selge deg billig. Evt sjekk tilbüdene på elkjøp, eller se om det finnes en hvitevarebutikk som selger brukt der du bor:-) Har handlet masse på bruktbutikker, og det er helt OK!! Vær selektiv, så går det nok bra!! Masse lykke til!! Er strålende å bo alene også!!
Anonym bruker Skrevet 24. april 2006 #9 Skrevet 24. april 2006 Vært på trygdekontoret og fått et lass med papir som skal fylles ut...og saksbehandleren min er på ferie, så blir vel lenge til jeg får noen penger! Men ja, det går greit med brukt for min del! Må vel ordne seg på noe vis! Takk for oppmuntrende ord! ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå