Gå til innhold

Lurer på å sterilisere meg....flere som har tenkt tanken??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha nr tre og kan ikke bruke prevensjon...har drøftet dette med min lege og fått beskjed om at dersom jeg søker kan det trolig gjøres etter fødsel (dersom ikke komplikasjoner ved fødsel..). Fikk vite at de går inn i buken...?? og at det er noe mer komplisert enn om det gjøres med mannen. Hadde vært interessant å høre om noen vet mer om dette...selv har planer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har også tenkt tanken men har også tenkt det at jeg er fortsatt ung og ønske om enda en kan komme. det er derfor lettere hvis han steriliserer seg for hos han kan man reverse inngrepet og det er et mye lettere inngrep.

så hvis du ikke er 110 % sikker så ville ikke jeg gjort det.

 

men det er jo en avgjørelse bare du kan ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei - takk for svar!!

Jeg er nok 110 % sikker på at det er nok med tre barn så på en eller annen måte må jeg sørge for å unngå at det skjer igjen. Hadde bare vært godt å høre litt mer om andres tanker rundt dette;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Ja inngrepet er større enn hos mannen, men det ikke store snitt. De opererer laparoskopisk, dvs. går inn i buken med noen små snitt, bruker tynne lange instrumenter og ser på en skjerm når de opererer.

Du vil selvfølgelig ikke kjenne noen ting mens de opererer for du vil mest sannsynelig få bedøvelse fra ryggen og ned.

 

Har jobbet litt med det, skjønner du. Virker som greie inngrep, ikke langvarig inngrep.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal sterilisere meg etter fødselen. Dette for å spare de 6000 kr det ellers ville kostet (inngrepet er nemlig gratis i barsel).

 

Du må fylle ut en begjæring om sterilisering som du får hos fastlegen, samt informere sykehuset om at du ønsker å foreta inngrepet:)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både billigere og enklere inngrep for mannen, kan ikke skjønne hvorfor ikke han kan gjøre det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er hjemmesiden til naturlig prevensjon: www.pearly.no. Vil bare legge til at jeg ikke har egen erfaring med dette. Så bare reklame for det i et bam-blad vi fikk på helsestasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter min 3 nå, og har bestemt for å sterilisere meg etter dette barnet. Jeg har rett og slett ikke helse til flere graviditeter, så valget er enkelt.

Jeg er 32 år og føler meg ferdig med fødsler. Sambo er bare 23, så for han er det uaktuelt å tenke i den retningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at flere her mener at mannen bør sterilisere seg, fordi det er et mindre inngrep enn det er for kvinnen. For det første mener jeg at sterilisering må være et personlig valg, og ikke noe man kan be mannen sin om å gjøre! Det må han eventuelt selv ønske seg, og ikke fordi dama ikke kan bruke hormoner, f.eks. Det er slettes ikke sikkert at inngrepet lar seg gjøre om. Men jeg har full forståelse for at kvinner kan ønske seg sterilitet etter å ha født tre barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk beskjed om at her gjør de ikke det inngrepet på barsel lengre, det var sånn tidligere.

Man må vente en viss periode før de kan gjøre det.

Har i aller høyeste grad tenkt tanken selv, iom at dette er fjerde barnet...

 

Beklager, jeg hører ikke til her inne riktig enda....men det er jo her de innteresante trådene ligger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TUSEN TAKK alle sammen. Her var det mye nyttig informasjon!!

Da er jeg mer forberedt når jeg skal til legen på fredag;)

Tror nok dette er et helt riktig valg for meg og håper virkelig det kan gjøres når jeg er innlagt på barsel.

 

Lykke til til dere alle;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...