Gå til innhold

September: Svangerskapskurs for oss med fødeplass på Riksen...


Lilje74

Anbefalte innlegg

Jeg var på ordinær UL for et par uker siden. Gav da beskjed om at jeg ønsker å delta på svangerskapskurs i juli. Jeg venter fortsatt på svar, men er fryktelig nervøs... Kanskje finnes det ikke kurs i juli? Jeg har termin 5. september og er førstegangsfødende. Har ikke lyst til å gå på kurs uten sambo så derfor må det bli i juli...

 

Noen andre i samme situasjon?

 

Noen som vet om alternative løsninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sniker meg inn her selv om jeg ikke tilhører her, men men. Angående svangerskapskurs så kan det være like greit å sette seg inn i hva de har av smertestillende, lage et ønskebrev, be om samtale hos jordmor på fødeavdelingen (ta med sambo) og få en omvisning der. Gratis og relevant. Sett deg også inn i hvor dere kan parkere når dere kommer til sykehuset og hvilke regler som er inne på fødeavdelingen (står som regel på hjemmesidene). Hvis du ikke får kurset så er det som regel ingen undergang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips! :-) Dette var jo en god trøst fakstisk... At det går an å få en samtale med jordmor på sykehuset med sambo hadde jeg ikke tenkt på... Takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

skal på svangerskapskurs 18. og 19. aug på Riksen. Det koster kr. 800,- og må dekkes privat, men jeg er førstegangs så jeg har lyst til dette, da kommunen ikke kan gi oss noe tilbud

 

Program for kurset:

Avslutning av svangerskapet

Fødselen/film/omvisning v/fødeavd.

Barseltiden/amming

Hjemkomsten

 

To kvelder à 3 timer

Gleder meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...