Gå til innhold

Har brystvortene noe å si om man kan amme eller ikke?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mine brystvorter er "utydelige" hvis dere skjønner hva jeg mener.. Altså at jeg ikke har en "propp" som stikker ut.. Kommer jeg til å få vanskeligheter med å amme pga dette? Det er jo logisk at det blir vanskeligere for babyen ¨å få skikkelig sugetak!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer litt på det jeg og i grunn.. hadde piercing der for 10 år siden .. så det er sikkert arvev etc der.. håper at det skal gå bra.. Noen som vet noe om det ?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har en venninne som påstår at den ene brystvorten hennes går innover. Hun er ikke gravid men har bekymret seg over dette i flere år. Hun har nå vært og sjekket hos lege om dette har noen betydning for noe (amming eller annet). Hun fikk fortalt at dette ikke spilte noen rolle og at det var helt normalt. Så med utgangspunkt i dette tror jeg ikke du har noe å bekymre deg for. Men du kan jo evt spørre lege/jordmor neste gang du er til kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det skal gå bra for barnet skal ikke suge på brystvorten, men ha mesteparten av det brune feltet i munnen. Og når han/hun da begynner å suge antar jeg at det vil gå greit. Uansett er det viktig at du selv maser om hjelp på barsel for de er ikke alltid like flinke til å hjelpe uoppfordret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være litt vanskelig å amme med innovervendt brystvorte men trenger ikke bety noe. Hvis det blir vanskelig kan man bruke brystskjold(tror det er det det heter) som kjøpes på apoteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var ikke noe problem for meg..

 

Jeg har alltid hatt "innover" brystvorter, men med lett opplæring på sykehuset, så fungerte det fint.

-og siden har de faktisk vært mer eller mindre utover.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann kjære du!

 

Jeg hadde det akkurat slik som deg og bekymret meg for det samme. Og det ble et lite "problem" for meg. Jeg har nesten flate brystvorter, og da de ble stappfulle av melk og skikkelige sprengt, ble de enda mer flate. Elias hadde ikke sjans til å få tak der han skulle, så jeg begynte med brystskjold allerede dagen etter han ble født. Dette fungerte kjempefint for meg. Ikke stressende eller tungvint i det hele tatt, syns jeg, når jeg bare ble vant til det. Jeg holdt på med dette i ca 3 mndr. Da var han såpass stor og såpass vant til å suge at han fikk tak i den bittelille vorta som stakk litt lengre ut enn vanlig.

 

Tror ikke du kommer til å få vanskeligheter med å amme - de aller fleste brystvorter popper jo ut litt etter fødselen. Ellers kan du alltids bruke brystskjold!

 

Lykke til =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...