Gå til innhold

Hvordan er magen etter fødselen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min var litt "pløsen" et par dager etter første fødsel. Så etter at livmoren hadde trukket seg godt sammen, var magen tilbake til den samme gammle:-)

 

Lurer veldig på korsen det blir denna gangen...regne vel meg at det tar lengre tid og at det ikke kommer til bake til "normalen" igjen. men en får ta det som det kommer...ikke noe å gjøre med nå ihvertfall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt er 10 uker nå og magen min er litt løs i huden enda. En skal ikke trene magemusklene før etter ca 3 mnd etter fødselen så jeg venter på å begynne.... ;o)

 

Jeg var tilbake i mine gamle jeans 9 dager etter fødselen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette lurer jeg også på..:o) men er det ikke 6 uker etter fødsel man kan trene igjen da...? mener jeg har hørt det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lise er i dag 15 dager og magen begynner å gå tilbake til "normalen" igjen. Fortsatt litt igjen selvfølgelig :-)

Gikk opp 16 kg og har gått ned 11 til nå..

 

De første dagene etter fødselen er magen egentlig mest morsom :-)

Litt sånn "slapp" og tar du tak i den virker det bare som du har masse overflødig hud hengende der :-)

Det er vel ganske individuelt hvor fort det går tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har til vanlig helt flat mage, og veldig smal midje. I første sv skap gikk jeg opp fra 57 til 82 kg, var mildt sagt diger. Etter fødsel så magen ut som en brød deig. Helt for jævlig. Den ble normal i de flestes øyne etter 8-10 uker, men var ikke flat og fin før etter ca 5 mnd, og da var vekta 54 kg. Trente ikke da. Etter denne fødselen kommer jeg til å fokusere mer på trening og kosthold, og satser derfor på å "bli meg selv" på enda kortere tid. Men virker som jeg skal gå opp minst like mye denne gangen også:-) Men hva gjør vel det når det forsvinner igjen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er førstegangs, og har noenlunde samme vekt ogg vektøkning som deg. er bekymra for hvordan jeg kommer til å se ut etter fødselen...

 

blir det meste slapt? armer, lår, rompe? har du trent i svangerskapet? jeg har vært veldig dårlig til det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter fødselen følte jeg at jeg fremdeles så ut som jeg var 6 mnd gravid! Svigermor presterte å spør 6 timer etter fødselen om de hadde glemt en der inne... Var ikke helt i stand til den type spøk da...

Den stod litt ut på meg en god stund, var myk og følte meg ganske kvapsete. Spurte jordmor på sykehuset om hvor lang tid det tok før magen ble normal og fikk et godt tips som jeg har tenkt mye på etterpå: Fokuser på knipeøvelser istedet for det hjelper ikke å ha flat mage hvis du går rundt og tisser på deg! :-)

Jeg gikk opp 14 kg forrige sv.skap og det tok vel et par mnd før jeg følte meg litt mer normal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Etter min 1.fødsel trakk magen seg fort tilbake, men aldri helt tilbake. Til tross for mye trening så ble magen stående litt ut i en bue. Den var helt hard, men med trange klær så det ut som om jeg var 3 mnd på veg. Var veldig smal rundt midjen før jeg ble gravid og fikk aldri på meg de gamle klærne igjen etter fødsel. Så selv om jeg spiser sundt og trener mye så fikk jeg altså aldri tilbake den samme figuren. Er spent på hvordan det blir denne gangen. Tipper jeg aldri får tilbake den smale midjen jeg engang hadde. Er litt misunnelig på de som får tilbake flat mage, men samtidig så betyr det jo lite i forhold til mye annet her i livet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en god beskrivelse på hvordan magen ser ut rett etter fødselen:

Punktert bolledeig.

 

He he. Husker jeg synes det var skikkelig ekkelt å ta på den..men den går seg til etterhvert:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...