Gå til innhold

Noen andre som er rundt 13 uker?


Mamma`n til tre

Anbefalte innlegg

Hadde vært litt morsomt å dele opplevelser og erfaringer med noen som er i ca den samme uka, og som kan skrives jevnlig med fram til fødsel ;O) Men det er også veldig kjekt å lese de andre som har kommet lengre sine innlegg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Minas!!

Da er vi nesten like langt da ;O) men mye kan endre seg med terminen mener jeg...hadde først 13 og så var jeg hos legen og da flyttet hun meg fram til 5 november...så får vente å se til U.L den 8 juni!!

Hvordan har formen din vært fram til nå da? Jeg har hatt alt tror jeg ,kvalm, svimmel, trøtt og hele pakka....men er blitt mye bedre nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg hadde først termin 04.11, men ble flyttet frem 1 dag etter UL... Regner med det blir rundt omkring da, stemmer ihvertfall godt.

Jeg har vært sykmeldt i 5 uker nå pga kvalme og svimmelhet. Fytterakkern sier jeg bare! Gleder meg til å kose meg med svangerskapet, sålangt har det liksom vært som å ha spy-sjuka i en evighet.. Håper det gir seg i løpet av et par uker. Alle sier jo at det å gå gravid er skikkelig kos, men litt vanskelig å glede seg over det syns jeg når man konstant er dårlig og trøtt og svimmel osv osv. HAr du vært veldig dårlig? For et par dager siden svimte jeg av med hodet i do-skåla... Da hadde jeg kasta opp i nesten et døgn i strekk hver halvtime, helt utkjørt og ødelagt. Mannen min tør nesten ikke gå fra meg, for plutselig svartner det helt for meg.

 

Men nok om det, har en god dag i dag, å snart så går det forhåpentligvis over:) (kvalmen altså..)

 

Når har du ultralyd da? Blir spennende, vi greier ikke å bestemme oss for om vi vil vite kjønn eller ei... Har litt lyst også, men så er det jo så nedtur om de tar feil, eller de ikke kan se det.. Mannen min ønsker seg gutt, å siden han stort sett får ting som han vil blir det vel det;) For meg er det ikke så nøye. Jeg ønsker meg begge deler..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen igjen;O)

 

Jeg har vært skikkelig kvalm jeg også, og har kastetopp noen ganger, men mest bare vært kvalm.....noen uker, men begynner å komme meg;O) Jeg var på min første kontroll hos legen nå på mandag, tenkte jeg kunne vente litt lenger denne gangen ( har en jente på 4 år fra før av) så da tok jeg også innvendig ultralyd, og så den lille gullklumpen med hodet, kropp, armer og bein og ikke minst et hjerte som banka....ganske utrolig når jeg ikke er lenger på vei....så er liksom alting på plass;O) Men jeg skal ikke på vanlig ultralyd før 8 juni, da ca 19 uker på vei!! så da hopper jeg vel litt med termin dagen tenker jeg;O)

 

Er ikke sikker på hva det blir denne gangen, men jeg var ikke så dårlig da jeg gikk gravid sist...så kanskje det blir en gutt denne gangen...vi får se....tenker vi skal vite hva det blir denne gangen, kun pga det praktiske...har kun jente"ting" så hvis det blir en gutt må vi skaffe litt gutte "ting". Vi visste ikke hva det var sist og det var kjempe spennende;O)

Hvor kommer du ifra forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har foreløpig termin 4. november. Er spent på om den blir flyttet på UL, er vel vanlig det. Skal på UL 6.juni. Har egentlig hatt et ganske problemfritt svangerskap så langt. Vært litt småkvalm innimellom, men ikke kastet opp. Men er trøtt, veldig trøtt. Lite sosial etter kl 8 på kvelden. Skal snart finne sofan, og da dupper jeg ganske fort tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei:) jeg har termin akkuratt samme dag som deg jeg:) eller en forløbig termin. er ikke helt sikkert da enda. den forandrer jo seg alltid litt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen!!

Det var kjekt at det var flere med foreløpig termin i begynnelsen av nov. blir spennende å se hvor stor forandring vi får etter u.l. Når skal dere inn på U.L? Jeg fikk brev i posten om time den 8 juni, blir gøy!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig termin er 3. november, så da er jeg i 13. uke nå! Første gangen, så jeg er ganske spent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei..er 12+4 idag,og har foreløbig termin 5.november:) gleder meg skikkelig..skal til jordmor imorgen,er spent på det.ultralyd 6.juni,og da håper jeg de ser kjønnet:))har vært endel kvalm jeg også,men har ikke kastet opp da,er glad kvalmen begynner å gi seg nå:- / hvordan ser magene deres ut da??vises det?på meg vises det litt nå,mange som har skjønt at jeg er gravid:- )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Er 13+1 i dag og har fått termin 9november. Formen er kjempebra og går bare og koser meg. Skal på ultralyd i morgen. Spennende.

Har lagt på meg 3,5kilo, må ut å kjøpe nytt tøy når jeg får lønning. Endelig begynner folk å se at man er gravid.

 

Magen deres da?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er det ikke helt fantastisk å få se det lille hjertet slå så tidlig? Jeg var på UL i uke 10, ser jo ikke så veldig mye, men hjertet banket og pumpet og så fikk jeg se en liten fot som stakk opp og det var bare helt fantastisk! Dette er vår første, vi mistet nå i høst, men ble gravid igjen på første forsøk nå etter jul. Føler meg kjempeheldig som blir så lett gravid!

 

Jeg vet ikke hva jeg skal kjøpe jeg, for en jungel!!! Er jo så mye å velge mellom av alt mulig, og man kan da umulig trenge absolutt alt?! Har såvidt begynt å tenke på det, begynner å føle meg litt sikker på at det skal gå bra denne gangen. Du har nok en liten fordel der som vet hva som funker og ikke. Har kikket en del på barnevogn og blir bare mer og mer usikker...... Hjelp sier jeg bare! Må vel bare prøve oss litt frem etterhvert og høre på de som har prøvd fra før..

 

Kommer fra M&R, et lite stykke utenfor Molde. Og du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei! Ifølge ul torsdag var jeg 13 uker i går, men jordmor satte termin 3/11 - ser at vi er flere med den terminen - artig!! Skal i ultralyd 6.juni jeg også, gleder meg! Har heller ikke bestemt oss for om vi vil vite kjønn. Har to gutter fra før, så kanskje vi skal la det bli et spenningsmoment....Da tror jeg mange blir overasket, jeg er verden mest nysgjerrige, og har alltid villet vite kjønnet før...

 

Har kommet over den værste kvalmen, heldigvis! Har masse energi, og det er bra ,har jo tross alt en på et år og 2 mnd...Futt i han ja!

 

Kjempeartig tråd dette, vi må holde hverandre oppdatert...Noen som kjenner liv foresten? Har kjent noen ganger, men er jo tredje gangen da. Men vært usikkert mange av gangene så det blir artigere sår jeg kjenner det skikkelig!!

 

Ikke noe særlig mage - faktisk - hadde skikkelig mage med de andre to på samme tidspunkt, men har jo som sagt litt å henge fingrene i...Lagt på meg 1 og et halvt kilo...Stresser LITT med det med vekta da jeg hadde jobbet den godt ned etter forrige fødsel (brukt laang tid på det) så vips var jeg gravid igjen! Ja ja, da klarer jeg vel det en gang til :-)

 

Dette ble langt, men var som sagt en artig tråd, lykke til videre alle sammen! Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps Har dere hørt de lillos "Nå lever den av seg selv"? Så artig, og så tror jeg den er ganske beskrivende for hvordan den vordende pappa har det innimellom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her vil jeg og være med!!!

jeg har termin 2. november, var på ul i dag og fikk bekreftet at det var sannsynligvis riktig. så da er jeg ca 13+1 i dag eller 12+6 i følge bim...

jeg har hyperemesis (ekstrem svangerskapskvalme) så jeg har nå svart belte i oppkast. dette kan jeg! har klart å holde meg unna innleggelse, men har brukt alle sparepenger på akupunktur.

 

Var som sagt på ul i dag! Det var kjempeartig! En liten krabat som vinket til oss! to armer, to bein, blære, magesekk, to hjernehalvdeler, to øyne...ja alt var såre vel! Babyen holdt armene over hodet to ganger også, akkurat som om h*n ville si "I`m victorious"!

Sambo var med og satt med klump i halsen og tårer i øynene, nå fikk han endelig ta litt mer del i graviditeten enn bare å agere hushjelp når jeg har ligget foran doskåla... :-)

 

Nå er vi jo inne i kosetrimesteret, alle sier at 2. trimester skal være det beste, vi får glede oss og nyte det...

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Slenger meg på her! Er 13+3 og har foreløpig termin 29. okt. Legen min meinar eg er 12+6 men eg er ikkje heilt enig med han...:))

Skal på ultralyd 12. juni. og det er kjempe lenge til!!!

Magen min "poppa" ut rett før helga.. ventar nr.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen ♥Gullungen i magen♥

Ja jeg så det her om dagen, litt latterlig, så tenkte jeg at jeg kanskje skulle gjøre om mitt, men det er liksom meg;o) har jo hatt det siden i høst engang;o) var "prøver" en stund også skjønner du!! Men får håpe at folk klarer å skille oss;o) Hva mener du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HALLOEN JENTER!!

 

Det er noen dager siden jeg har vært inne på dette innlegget, og nå så tenkte jeg at jeg skulle finne det fram igjen...og det var jo kommet ganske langt ned, men det er jo kjempe mange som har skrevet!!! Så koselig! Har lest alle og det ser ut til at vi er mange som har slitt med plager hitill, men NÅ kommer vi stærkere tibake jenter ;O) ikke sant??

Det er nå og framover den beste tiden skal være...så vi får krysse fingrene;o)

Det er kjempe artig å høre om dere som har vært på skikkelig ul og som kanskje har sett h.n.....helt utrolig!!! På meg snakket vi ikke om kjønn enda. Men jeg gleder meg til 8juni for da skal sambo også være med....og da får vi se.....

 

Hvor kommer dere ifra egentlig og hvor gamle er dere?

Jeg kommer opprinnelig ifra Bærum men bor i Nordfjord! (fant meg en vestlending) Jeg er 27 år...28 om noen mnd. og venter nr 2 (jente på 4 fra før)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin tråd! Vil være med på denne jeg også!! Jeg er 12 blank og har termin 9 november. Begynner egentlig å føle meg litt friskere nå, er ihvertfall litt mindre kvalm. Tidligere har jeg nesten brekt meg av tanken på babygrøt, vørterøl eller kaffe, (tidligere det beste jeg viste omtrent..), men nå begyner jeg å klare å gi snuppa grøten sin uten grimaser igjen ihvertfall! Synes jeg har vært mer sliten, trøtt og kvalm en jeg var sist svangerskap, men det er nok fordi jeg ammer enda, og har ei aktiv frøken og passe på! Skal til legen neste uke og gleder meg kjempemye til å kanskje få høre hjertelyd! Ellers går jeg rundt og gleder meg til å kjenne bevegelser i magen igjen! Blir deilig å kjenne babyen som noe annet en "bare den som gjør meg så sliten og hormonell" hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...