Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg med råd?Alt virker helt håpløst nå...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Samboeren min har i en lang periode behandlet meg ganske dårlig og i dag tok jeg avgjørelsen i og gå fra ham.

Problemet er at jeg kun har arb.led.trygd og leve for og ikke penger til dep til ny leil osv...

Føler meg ganske hjelpesløs egentlig og det er vel også derfor jeg ikke har gått fra ham tidligere.

Er det noen som vet hvilken hjelp man kan få utenifra eller som har vært i samme situasjon selv?

Er 29 uker på vei med mitt første barn og alt føles bare helt håpløst nå!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I banken kan du få lån til depositum, dette er jo penger du får tilbake når du en gang i gjen flytter så da betaler du de tilbake til banken. Jeg vil anbefale deg å snakke med sosialkontoret å høre hvilke rettigheter og hva du har krav på når du blir alene. Du kan jo skjekke ut nettsidene til trygdeetaten, tror det er en del info der.Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at du har krav på en del stønader når du blir alene med babyen, stønad som er større en arb.led.trygd. Vet dessverre ikke hva disse heter, har bare noen bekjente som er i samme situasjon. Men, hvis du ringer sosialkontoret og bestiller time med en kundebehandler der, så får du god hjelp der. De burde og klare å hjelpe deg med å få depositum ti leilighet.

Synes du er tøff som tør å gå ut av et vanskelig forhold når du er gravid, stå på, det kommer nok til å ordne seg alt!

Lykke til.

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv blitt alene nettopp, og opplevd at det er en rimelig stor papirmølle man må gjennom. Jeg oppsøkte trygdekontoret. Stønaden du får derfra heter overgangsstønad. I tillegg kan du søke om dobbel barnetrygd når barnet kommer. Hvis du søker etter arbeid aktivt eller er ute i jobb vil du også kunne søke om tilskudd til barnetilsyn. Det er flere forskjellige skjemaer som skal fylles ut, men de på trygdekontoret er der for å hjelpe!! :-)

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man går på overgangstønad har man også rett på engangstønaden. Vil også si at du har rett på bostøtte... og bidrag da babyen kommer:) Lykke til.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville bare gi deg en klem og si lykke til! Om ikke lenge vil du se at ting ikke føles så håpløst lenger og du vil ikke tvile på at du har gjort det riktige valget ved å gå ifra han som behandler deg dårlig. Synes du er tøff og ønsker deg og den lille i magen din alt godt i fremtiden!! Så på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang det økonomiske virker det som du allerede har fått mange gode råd. Men, hvis det er deg som skrev et innlegg om samboeren din tidligere, så er jeg UTROLIG glad på dine vegne, at du har vært tøff nok til å gå fra han. Klart det er en tøff tid du har i møte nå. Men, lær deg å sette pris på ditt eget selskap, og begynn å tenk på ting du kan gjøre bare for å glede deg selv. Snart får du en nydelig baby, og livet ditt kommer til å bli fylt med glede igjen. Hvis ikke mannen får deg til å føle deg bra, har du det MYE bedre uten. Prøv bare å hev deg over han i tiden fre ver, og lykke til m å prøve å få et ok forhold til far

 

P:S . Jeg er stolt av deg!!!! Håper du nå etterhvert vil få det bra med deg selv!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...