Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg med råd??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Samboeren min har i en lang periode behandlet meg ganske dårlig og i dag tok jeg avgjørelsen i og gå fra ham.

Problemet er at jeg kun har arb.led.trygd og leve for og ikke penger til dep til ny leil osv...

Føler meg ganske hjelpesløs egentlig og det er vel også derfor jeg ikke har gått fra ham tidligere.

Er det noen som vet hvilken hjelp man kan få utenifra eller som har vært i samme situasjon selv?

Er 29 uker på vei med mitt første barn og alt føles bare helt håpløst nå!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, stakkars deg!!!

Jeg kan dessverre ikke noe om dette med om du får noe hjelp, men er helt sikker på det. Må bare sende et trøsteinnlegg til deg jeg.

Du har helt sikkert gjort riktig siden han har behandlet deg dårlig.

 

Masse lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei...

 

du kan ta å gå på sosialkontoret for å få hjelp til eks depositumspenger til leil... siden du ikke er i jobb får du vel engangsstønad(førbarnet er født) og når babyen er født får du full overgangsstønad, dobbel barnetrygd,bidrag og bostøtte....siden du blir alene mor...

 

jeg ville tatt kontakt m trygdekontoret hvor du tilhører å få satt opp en time de forteller deg hva du ahr krav på og ikke,,,,

 

som alene mor får du oxo rimelig boliglån gjennom kommunen....

 

overgangsstønad gis i 3 år for alene mødre og kan forlenges m 2 år om man ikke har utdannelse- får man 2 år betalt for å studere....

 

jeg er selv alene mamma for datteren min- og har termin nå om 4 dager så da blir jeg alene mamma for 2 små barn:)

 

skjønner veldig godt hvordan du ahr det fordi jeg hev selv ut samboeren min da jeg gikk gravid fordi han behandlet meg som dritt... eneste positive var at han bodde hos meg....

hvis du vil kan vi snakkes på msn elelr noe:) bare gi beskjed så kan jeg legge inn mail adr min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...