Gå til innhold

Søknad om fødselspenger, enda et skjema!


Bullemedbolle

Anbefalte innlegg

Nå var jeg endelig klar til å sende søknad om fødselspenger til trygdekontoret, trodde jeg...

Helt til jeg i dag oppdaget på trygdeetatens nettsider at man må fylle ut et eget skjema om inntekts- og skatteoppplysninger som må stemples (?) av arbeidsgiver, og vedlegges søknaden. Det holder altså ikke å legge ved lønnslipper fra x antall måneder tilbake, slik som jeg har sett det opplyses om her inne på BIM. Problemet med dette "nye" skjemaet er at det er nærmest uforståelig, jeg har i hvertfall store problemer med å fylle det ut. Gleder meg ikke akkurat til å spørre lønnsdivisjonen der jeg jobber om hjelp heller, tviler sterkt på at de har tid til å sette seg ned å leke saksbehandler for meg. Har tidligere forsøkt å få avtalt et møte med trygdekontoret, fordi jeg hadde en del spørsmål om rettigheter ifm. føselspermisjon o.l., men det var HELT uaktuelt. Jeg kunne allernådigst få stille noen spørsmål til saksbehandleren min (tildelt på bakgrunn av fødselsdato) over telefonen, men hun snakket så dårlig norsk at det var helt meningsløst å forsøke å få noen opplysninger ut av henne. Aaarrrghh!!! Jeg blir så oppgitt!!! :o(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg er inne på dette forumet akkurat nå får å finne svar på det samme spørsmålet som du.

Jeg trodde kanskje at man søker fødselspenger til trygdekontoret og så kontakter de bedriften hvor du er ansatt??? Man må jo fylle ut navn og adresse til jobben sin.

 

er det noen andre som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg var innom trygdekontoret for en mnd siden. Der fikk jeg utlevert det vanlige søknadskjemaet for fødselspenger. De sa det var det eneste jeg trengte å fylle ut, og levere det i løpet av mai , har termin i slutten av juni. Står på det søknads papiret, at vi må sende med en lønnslipp . Og det er igrunnen alt.

 

Men nå ble jeg fryktelig usikker her etter å ha lest innlegget her... Er det så store forskjeller i norges land på hvordan man skal søke om sånt?! Hm..Tror jeg må ha meg en tur på trygdekontoret igjen å høre med de..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tk tar kontrakt med arbeidsgiveren din når du har sendt inn din søknad. Da sender de det skjemaet du snakker om til dem, og de er pliktige til å fylle det ut. Så bare snd det vanlige søknadsekjemaet og kopi av lønnslipp du, så ordner tk resten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...