Gå til innhold

Hater kroppen min..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg hater kroppen min. Etter svangerskapet fikk jeg utallige strekkmerker fra knærne og opp. Ikke så mye på magen, men masse på hoftene og ovenfor buksa...

Dette ødelegger så mye av sosiale meg. Føler jeg blir så hemmet. Prøver å kjøpe laaange gensere, men de har uansett en tendens til å skli litt opp om jeg bøyer meg, strekker meg, eller sitter.

Jeg er ellers tynn og har en fin kropp - med klærne på.

 

Nå kommer sommeren og jeg kan ikke gå i skjørt, kun de som går under knærne... Ikke kan jeg gå i shorts, bikini/badedrakt...

 

Har prøvd å prate med legen min, men hun tar meg ikke seriøst. Det er liksom noe som følger med når man får barn. Men det er jo ikke sånn for alle... Noen er jo heldige å slipper. Hvorfor måtte jeg få ødelagt kroppen min og selvbildet mitt?

 

Vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg kunne gjort hva som helst for å få bort de fæle merkene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det lenge siden du fikk strekkmerkene?

 

De blekler jo veldig som tiden går. Mine er lite synlige etter 3 år. Mine er på magen, lårene, baksiden av knærne, overarmene og baken. De på magen er virkelig dype! Men de er blitt mye finere med tiden :o) EllersHar du jo hudbehandlingere som kan minste strekkmerkene, green peal for eksempel. Er ikke sikker men tror hudsliping skal funke også.

 

Du ffår prøve å godta kroppen din som den er :o) Du skal jo leve med den hele livet så :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting hjelper. Jeg kommer aldri til å godta dem....

Får bare mure meg inne til det kommer et mirakel og noen finner en måte å bli kvitt de på...

 

Æsj, føler meg så innmari stygg og ekkel. Det går virkelig utover ALT. Orker ikke være intim med kjærsten min, orker ikke være sosial. Tenker på merkene hele tiden. Ser vi på tv så tenker jeg alltid at sånne klær kan ikke jeg gå i, sånn kan ikke jeg gjøre... ditt datt...

 

Det er over et år siden jeg fødte og merkene på magen er nokså usynlige for de var dype og røde, men de andre merkene er hvite og jeg er ikke kridd hvit i huden så de syns så innmari godt. Sinnsykt godt.

De hvite kommer jo til å være sånn for alltid.

 

Hovedinnlegger

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen er en viktig del av identiteten til folk, men vi er jo mer enn bare kroppen vår. Finn ut hva som er deg som ikke inkluderer kroppens utseendet. Hold fast ved det. Finn ut hva som gir deg selvtillit og hold fokus på det. Tror også du vil ha nytte av å finne ut hvorfor det er så viktig for deg å være "perfekt" at "feilene" ved kroppen din ødelegger livskvaliteten din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...