Gå til innhold

om å fortelle nyheten...FRUSTRERT!!!


♡Linda♡

Anbefalte innlegg

Syntes dette er forferdelig vanskelig.. har fortalt nyheten til nærmeste familie.. er i uke 8 nå( 7+3). Men hva med venner og resten av familien?Vi har fortalte vennegjengen tidligere at vi har prøvd. Og nå etter 9 pp har vi endelig blitt gravide. Men nå er det jo bare mas, angrer nå på at vi fortalte at vi prøvde selv om det var opp i dagen. er det første paret i gjengen som skal ha barn. Har vært spørsmål hele helga om vi er gravide, og det virker som om folk bare spytter ut at vi er det selv om de ikke vet... Skal vi like godt bare si det? Jeg syntes det er litt for tidlig, men samboeren syns vi kan fortelle det like gjerne.... Er helt ødelagt i hodet av å tenke på det, er trist at gleden ved å fortelle det til vennene har blitt litt vekk..... huff..... Snakka med mamma istad og hu mente at siden vi hadde fortalt at vi prøvde var det jo ikke rart at folk maste. så hun mente at vi kunne fortelle det.. Hu mente at nå fortalte folk det veldig raskt etter de fikk vite at de hadde blitt gravide så det var ikke noe iveien med det..

 

huff dette ble et langt innlegg, men som sagt er jeg plutselig VELDIG frustrert:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fortell det!! Jeg er 7 + 4 i dag! :-) og til tirsdag skal jeg til legen, hvis alt går bra så forteller jeg det på jobb tirsdag. Har sagt det til noen venner og foreldre. Alle på jobben maser og det er kanskje ikke så rart siden jeg er nygift og har sluttet å røyke................ :-)))

 

Lykke til

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner HI veldig godt. Er selv 7uker på vei og har fortalt familen det. Men syns liksom på en måte det er tidlig å fortelle venner det for da vet liksom "alle" det i løpet av kort tid. Men så er det også en gledelig nyhet som man vil dele med andre.. Men igjen er det kjedelig om det går galt. Vi har mistet to ganger før og det var ikke noe gøy nei, men samtidig er det litt godt å ha støtte fra gode venner og familie i den vonde tiden.

 

Vi skal på ny ultralyd den 04.05. Hvis alt er bra der så forteller vi det til resten av slekta og venner da. Da blir det liksom offentlig.

 

Er også artigere å fortelle det selv enn at de gjetter det. Min mor gjettet at jeg var gravid og det tar jo bort litt av gleden ved å fortelle det selv..

 

Masse lykke til med svangerskapet og spredningen av nyheten. Gjør det som føles best for dere.

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker ofte at det enkleste er å fortelle det. Det blir så ufattelig slitsom med alt hemmelighetskremmeriet.

 

Jeg fortalte det bare til en venninne at vi prøvde, så jeg fortalte det ganske raskt til henne (uke 7). Føler ikke at det er noe galt i det. Nå er det en del jenter i vennegjengen som er skrekkelig misstenksom, men de tørr ikke spørre meg rett ut. Hehe. Så jeg tenker jeg holder på hemmeligheten litt til, bare fordi de er så nysgjerrige :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar alle dere:)

 

Har ikke vært på noen ul og har ikke planer om det før i uke 17-18. men skal til legen på fredag da, for første legekontroll.

 

Men tror kanksje at vi kommer til å fortelle det denne uka her.. helt enig med at det er slitsomt med alt hemmlighetsskremmeriet her... må lage unnskyldninger i alle retninger og prøve å lure deg unna spørsmål som går direkte på tema.. hehe, må nesten le litt her å nå... skulle visst ikke bli så enkelt som en trodde å bli gravid, mange spørsmål som dukker opp. Godt det ikke er verre spørsmål da... men alt føles ille i øyeblikket:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...