Gå til innhold

8 måneder: nattapupp og biting


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gutten min er 8 måneder og nå er vi oppe i to grøtmåltider, middagsmat og frukt hver dag. Prøver å få i han nok vann, men jeg er redd det ikke blir mange supene som virkelig går ned... (Vann er gøy å leke med!)

Han vil ikke ha pupp om dagen i tillegg lenger. Bare biter i puppen (med den skarpe tanna si). Pupp kveld og morgen, og hvis han er veldig trøtt, går greit.

Han krever pupp vanligvis 2 ganger om natta. Vet ikke hva jeg skal gjøre for å få han til å slutte med det. Føler han trenger væsken, og synes det er fælt å nekte han pupp på natta om han "trenger" det. Han har alltid fått når han vil ha, og det har vært supert for begge, men jeg synes det er dumt å "trappe opp" på natta nå!

 

Noen tips til oss?

Om både nattapupp og biting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde det likt deg ang kun spising sen kveld/ natt. Og lite/ ingenting på dagtid.. Jeg bestemte meg rett å slett for å slutte med nattpuppen.. og det gikk mye bedre enn forventet. Ga vann de første nettene (ikke alltid hun ville ha da), og hun sovnet innen 50 min den første natten. Hun sov rundt 2 natten (men våknet 3 natt og 5 natt), men var alikevel rask å få til å sove igjen..

Men det viktigste her var at hun nå spiser godt med pupp på dagen.. Når han får så mye mat på dagen, så klarer han seg fint på natten uten mat. Og tilby vann om han er tørst.

Forresten jeg tok avvenninga selv, og tok henne opp og trøste henne, så det var ingen forferdelig skrikekur..

Hun var 7 mnd

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for oppmuntringen og "opplysningen" om at det ikke MÅ bli skriking... Jeg skal forsøke å prøve med vann og litt kos de neste par nettene, mens mannen er på reise. Jeg er grusomt trøtt om natta - det gjør meg vel litt ekstra "soft".

Om det ikke går, får pappaen hjelpe oss når han kommer hjem.

 

Takk igjen!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...