Gå til innhold

Nok med lammeull fell og varm vinter dyne til vinterbarn?+


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg venter barn i oktober, alså vinteren. Alle snakker om dunpose og voksipose. Er dette et must? Kan d holde med lammeskinn fell og vinterdyne?? Pluss at ungen er godt kledd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror på dundyne året rundt. Dun puster og kan motvirke allergi fordi det er viktig at barn kommer i kontakt med natursstoffer. Dun gir varme om vinteren og puster om sommeren. Hvis barnet er godt kledd mener jeg det burde holde med dyne og lammeskinnsfell. Det viktigste vil jeg anta er at dynen og fellen pakkes godt rundt slik at kald luft ikke slipper inn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det holder i massevis! I allefall hvis du pakker babyen godt inn sånn at ikke det kommer kald luft inn (som akkurat sagt her). Og egentlig så er det viktig med ei god lue - 90% av kroppsvarmen forsvinner gjennom hodet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det holder i massevis :) Førstemann ble født i oktober, og det var det jeg brukte i vogna. han hadde det godt og varmt. Nr to kommer også i oktober, og jeg har tenkt å bruke det samme denne gangen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søstra til en veninne av meg fikk barn i desember, og jeg vet at hun brukte kun skinnfell og dyne, hun syntes det funket bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...