Gå til innhold

Hva behandler/t du sopp/trøske med og hvor fort ble du bra???


AKG- tobarnsmamma!!!

Anbefalte innlegg

Bare lurer...

Jeg behandler med canesten da bare jeg har sopp og ikke jenta. Bruker nå papirinnlegg innerst mot puppen som jeg skifter ved hver amming (dyrt ja). Er på 4 døgnet av behandlingen nå og synes ikke det er noe bedre ennå... Snufs og au!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg behandlet tassen og meg selv med Mycostatin i 7 uker. Gikk veldig opp og ned med puppen, mens tunga hans var fortsatt hvit. Gikk til slutt til legen og fikk en talbett med Diflucan til meg selv, og fikk beskjed om å gi tunga hans en pause. Har vasket den med Farris i to dagaer og den ser mye bedre ut, vet ikke om det er Diflucanen eller Farrisen. Har fortsatt vondt i puppen da, så jeg vet ikke helt hva som skjer... men vær tålmodig og ikke slutt med å behandle puppen din før du vet det er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både du og jenta må behandles selv om hun ikke har synlige tegn på sopp! Jeg begynte først med Dactacort + farris på barnet, så gikk jeg over til Mykostatin på meg selv om jena og de siste månedene har jeg i tillegg tatt Flucanazol-tabletter, da soppen viser seg å være vanskelig å drepe. Det behøver aldeles ikke å gå så langt med deg. Pensle barnet med farris samtidig som du bruker Canesten. Kontakt legen dersom det ikke bedrer seg innen noen dager og be om å få Mykostatin til dere begge to. Tips til innlegg i BH: Jeg skifter papirinnlegget en gang om dagen. Men inni papirinnlegget legger jeg et Mesoft-kompress som jeg bytter etter hver amming. Mesoftkompressene koster ca 20 kroner for 100 stykk på apoteket. Mye mer lettvindt enn å skulle rive opp et laken etc. synes nå jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte canesten på puppene når gutten min hadde sopp på tunga... etter en uke så jeg ingen bedring, men bare et par dager til med behandling ble det borte! :-D Byttet papirinnlegg hele dagen og kokte smokkene hver dag.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...