Gå til innhold

Forstoppelse


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har i de siste ukene vært ekstremt plaget av forstoppelse og det kan gå mange dager mellom hver gang jeg må gå på toalettet.

 

Jeg har forsøkt svisker, men det hjelper ikke, får bare luft i magen. Ellers har jeg forsøkt linfrø, men det virker ikke heller noe særlig.

 

På det lengste gikk jeg 4 dager uten å gå på toalettet, og var fryktelig kvalm og oppblåst og følte meg skikkelig tung og uggen med vondt i rygg og mage.

 

Jeg er bare litt over halvveis i svangerskapet, ser med gru på resten av tiden hvis det kommer til å vare. Kan det vare helt til slutten? Er det ikke farlig hvis man går i mange mange dager?

 

Hva er andres erfaringer med treg mage? Noen som har gode råd?

 

Har snakket med legen, men hun sa at jeg ikke skulle ta noen medisiner mens jeg var gravid...jeg blir snart gal!!!

 

Hjelp meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:)

Jeg var veldig plaget med treg mage i starten av svangerskapet. Det er helt forferdelig! Ingenting hjalp, svisker, fiber ol. Til slutt kjøpte jeg laktulose på apoteket. Det skal være greit å ta for gravide. Etter to dager hadde jeg et normalt liv igjen, og har ikke behøvd å bruke det siden:)

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp olje på apoteket:-) lactulose elelr duphalac. det smørjer tarmene og myker opp inneholdet! kan ta et par dager før ting skjer, men det hjelper garantert! begynn med heste-dose på 20 ml morgen og kveld til du fått i gang magen skikkelig og ta da 15 ml en gang om dagen til vedlikehold!

 

og ikke glem å drikke masse vann som forebygging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar-

får prøve å kjøpe olje på apoteket i morgen.

Men det er sikkert at disse oljene ikke er skadelige for fosteret? Eller kan sette i gang fødselen på en eller annen måte.

 

Jeg var på apoteket og spurte og hun som jobbet der sa at man ikke skulle ta lakserolje de 3 første eller 3 siste månedene av svangerskapet....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På meg funker det å drikke et glass Biola på morgene (jeg bruker med Blåbær), og drikke MASSE vann hele dagen. Mye fiber er bra, MEN virker HELT mot sin hensikt om du ikke får i deg nok vann. Lett mosjon osv. er også bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du passet på å drikke masse vann etter at du har spist linfrøene.. De har ikke noe særlig effekt hvis du ikke gjør det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er ikke lakserolje!! det er vanlig olje med høy sukkerhalt som brukes for å sette tarmene i gang igjen. brukes av mange ulike grupper: eldre, kronisk syke, gravide osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakserolje og lactulose er to forskjellige ting. Lactulose kan du bruke helt uten risiko. Vet om mange gravide som har brukt det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips vist du ete svisker..er å la dei ligge et par tima i vatn, for å få den rette virkninga, for dersom en ete svisker rett frå pakken får ein berre luft i magen!! Har nemli jort dette sjøl..å blei enda meir oppblåst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært mye plaget med diarè gjennom svangerskapet jeg da.. Greit at man får tømt seg, men er slitsomt den veien også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...