Leola Skrevet 23. april 2006 #1 Del Skrevet 23. april 2006 Husker så lite fra sist jeg var gravid. Er det noen spesiellt ting jeg bør huske på? Vet jeg skal ta Folat, men kommer på noe mer. Når er det vanlig med første svangerskapskontroll? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mom-to-be Skrevet 23. april 2006 #2 Del Skrevet 23. april 2006 Jeg har hvertfall hørt at det er vanlig med 1.gangs kontroll mellom uke 8 - uke 10. Selv var jeg i uke 8. Etter det er du ikke til flere undersøkelser før du har vært på ultralyd, og da er det som regel hos jordmor. Men deretter blir det litt oftere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. april 2006 #3 Del Skrevet 23. april 2006 Det er vanlig med første svangerskapskontroll i uke 12 eller etter. ingen vits å gå før sier legen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 23. april 2006 #4 Del Skrevet 23. april 2006 Jeg var til første kontroll i 6. uke. Noe legen mente var helt greit. Blodprøver viser om man mangler noe f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. april 2006 #5 Del Skrevet 23. april 2006 Tran er bra å ta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. april 2006 #6 Del Skrevet 23. april 2006 Hei! Er selv rundt uke 8 og husker fra forrige svangerskap at all mat bør være kokt eller stekt. Dvs unngå feks røkt mat, spekemat osv. Frukt/grønnsaker bør skrelles. Kaffe bør reduseres til et minimum (maks 3 kopper pr dag). På mitt legekontor, er det vanlig med med første kontroll i uke 8-10. Jeg leste et eller annet sted at det var viktig med første kontroll innen 12. uke, men jeg husker ikke hvorfor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 23. april 2006 #7 Del Skrevet 23. april 2006 Første kontrollen jeg hadde var 12 uker. Etter det var jeg på kontroller hver mnd, en mnd hod JM og mnd etter hos lege og så JM igjen... helt til 3 uker før fødsel..(den siste ordinære kontollen rakk jeg aldri..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå