Gå til innhold

Rus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er fostermor, og ønsker å forstå den biologiske moren bedre. Lurer derfor på om det er noen her som har kjennskap til avhengighet av amfetamin. Hvor lett er det egentlig å slutte med dette, hva gjør det med deg og hvordan er hverdagen til en person som er avhengig? Hva koster dette og hvordan finansierer man bruken? Blir man mer avhengig når man bruker sprøyter, og hvorfor gjør man egentlig det?

Dette er bare noen av spørsmålene jeg har, blir veldig glad om noen kan fortelle meg litt....

På forhånd takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei jeg har kjenneskap til dette for jeg var avhengig nettopp av amfetamin,og skulle gjerne har svart deg,men det virker som at du vil ha svaret for din egen skyld og ikke dett moren som du sier...jeg kjøper rett og slett ikke det du skriver...sorry mac

Skrevet

hvis du ikke vil svare bedre,kunne du heller spart deg...

SORRY MAC TILBAKE!!!!!!!!!!!!!!

håper noen andre kan svare deg h.i ,synes det er fint at du tar deg tid til og lære andres problemer,slik at man kan skjønne de bedre...håper noen vil svare deg og at du får gode råd:-)

Skrevet

gode råd?? hvorfor trenger jeg det...det er du som la innlegget..er sikker på at du også er misbruker som vil vite litt for din skyld...jaja..har vært rusfri i snart 6 år, omsorg for mine barn og alt som følger med...så jeg har det utrolig bra i alle fall...skjønnte en dritt hva du mente forresten...håper noen vil svare meg? og få gode råd...ser ut som det er du som trenger noen råd...synes det det er fint at du vil forstår hu mora og skulle gjerne ha hjulpet deg.. men det er vanskelig for meg å skjønne hva du egentlig vil med innlegget

Skrevet

Det er meg som er hovedinnlegger. Ønsker å være anonym fordi jeg er redd for å bli gjenkjent og det er ikke ønskelig av hensyn til mitt fosterbarn.

Jeg har kanskje ikke ordlagt meg bra. Det eneste jeg ønsker er å få et innblikk i hvordan det er å være rusmisbruker.

Hva er det som gjør at man for eksempel ikke ønsker å ta imot hjelp?

Hvordan kan man la vær å møte til samvær med sitt eget barn uten engang å gi beskjed eller en grund?

La være å kjøpe jule og bursdagsgaver?

La være å ta imot tiltak fra kommunen for å få en rusfri tilværelse?

Jeg tenker at det da vil være lettere for meg å godta hennes væremåte, og kanskje jeg kunne fått noen ideer til hvordan man forklarer dette for et lite barn.

Det er som sagt mange ting jeg lurer på, men jeg forstår det kan være vanskelig å skrive om hvis du/dere tror jeg har andre motiv for å spørre.

Utrolig flott å ha vært rusfri i 6 år i allefall!! Det er noe det står respekt av.

Skrevet

hei:-) nå fikk jeg en annen inn trykk av deg... det er aldri lett å slutte noe som helst stoff og enda vanskeligere er det hvis man er av hengig av sprøyter.... jeg har brukt sprøyter i 10 år og selv om jeg har vært rusfri i 6 år er det forstatt veldig vanskelig å ikke bruke stoff...den tanken kommer vi alltid å ha ,mer eller mindre...rusen virker fortere når man bruker sprøyter...det går rett i blodet og det er vel det rusmisbrukere er ute etter...å komme i form så rask så mulig..det var sånn med meg i alle fall...hvor mye stoffet koster variere fra plass til plass og ettersom hvor godt kontakter en har...mellom 200-500..og enda billigere kanskje. at hun ikke møter til samvær til sin unge kan være mange grunnen...hun har jo denne sykdommen som er misbruk, kanskje hu er for opptatt å skaffe, få tak i eller at hu ligger dårlig og ikke orker noe som helst...jeg har mistet min unge en gang jeg også,men jeg har alltid møtt til hver samvær...kanskje det er for vondt at hu har mistet ungen at hu ikke orker og bare vil skyve det bort...folk takler det tapet de har vært gjennom forskjellig... jeg kjenner en venninne som har mistet sine kjære..og hun verken snakker om dem eller har bilder av dem..hu sier at det er lettre på den måten..håper du har fått noen av svarene hvertfall.. lykke til videre og håper at ordnet seg til slutt...synes at det er utrolig bra at du har lyst å forstå hun bedre...viser at du er GOD foster mor...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...