Gå til innhold

Flere 2.gangs som har mann som er mye på reisejobb??


beast

Anbefalte innlegg

Jeg er gift og har en datter som fyller 3 like etter termin. Min mann er nordsjøarbeider og er ute 14 dager av gangen. Han har vanligvis masse fri, men nå for tiden reiser han på ekstraturer i friperioden sin. Er d flere som er alene m en liten og samtidig merker at magen og beina ikke rekker til.. Er inni min 30. uke og allerede nå syntes jeg d begynner å bli hardt. Jenten min er jo forsåvidt rolig og fikser seg selv, men jeg må jo hjelpe henne m enkelte ting likevel. Er tungt å gå i trapper etc. Min mann skal være vekke til 14dager før termin.. d er litt skremmende. Sist fødte jeg 21dager før og han var på jobb (!) og ble i tillegg sittende værfast og kom seg ikke hjem til oss før dagen etter.

Lurte bare på om det er fler her inne som har d sånn??

 

Klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg er også gift ,ed en mann som er en del vekke. Han jobber ikke offshore, men han reiser en del innenlands. Dessuten jobber han lange ofte lange dager selv om han er hjemme. Vi har ei jente som snart blir 2 år, og jeg er 32 uker på vei. Jeg har kjent lenge at det er slitsomt å være så mye alene. Jeg har litt bekkenløsning, og burde egentlig tatt det mer med ro - men foreløpig har det ikke blitt så rolig... Nå kan det se ut som om mannen min får en litt roligere periode fra slutten av mai (har termin 18. juni), så da håper jeg at vi får mer tid sammen alle tre før vi blir fire...

Lykke til til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gå til legen din og høre om kanskje mannen din kunne fått omsorgspermisjon rett føre termin jeg er i min 40 uke og det er enormt slitsomt å være alene med en på 1år og 9mnd. gruer meg til mandag da mannen skal tilbake på jobb, men han er ikke lenger unna enn at han kan komme seg hjem om noe skulle skje...

Lykke til uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

omsorgspermisjon? jeg tenkte at han må jo kunne få en sykemelding av noe slag som sier han må ta seg av sin datter hjemme, hvis jeg ikke er kapabel. Men dere som har unger som er under 2 år, må ha d mye mer trasig. Ungene trenger jo mye mer hjelp til alt liksom,

Har mange rundt som stiller opp for oss, men d er jo klart ikke det samme som å ha min mann hjemme. Får høre m legen min hva omsorgsperm er for noe. Takk for tipset!

Syntes vi er kjempe flinke alle sammen som står på og må liksom *overse* oss selv som gravide når vi har en liten i tillegg.

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe meg vi har det helt likt...

 

Jeg er gift med min norsjøarbeider, har en gutt som blir 3 år 5 dager før termin, er nå i min 32. uke og har bekkenløsning.

Siste turen han var ute var et sant strev, men neste tur han skal ut så skal vi være hos mine foreldre.

Min mann har fått 5 dager permisjon og kjøper seg ut av de resterende 9 dagene av den turen han egentlig skal på mitt i termintiden- da får han 10 uker fri i strekk.

 

Han vil ikke gå glipp av fødselen for alt i verden sier han #hehe# litt søtt syntes jeg da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann, d var kjempekoselig å høre. Da er jo du og jeg i litt samme 'bås'.Jeg har faktisk forberedt meg på å flytte til min mamma oxo. Men er jo d å flytte da, masse klær som hører med en 3åring og sove i en annen seng.. hehe. jeg har førøvring termin 1.juli. Men tror jo at det kommer tidligere. Hvor er dere fra da?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen min jobber ikke offshore, men er borte mandag - onsdag hver uke, av og til oftere + litt i helgene. Slitsomt! Spesielt når jenta vår på 16 mnd har vært mye syk i vinter med ørebetennelser, halsbetennelser og omgangssyke. Når man i tillegg skal prøve å fungere i egen jobb, er det helt uutholdelig. Har blitt 50% sykmeldt nå, men til nå har de dagene gått med tilå være hjemme med sykt barn. Får aldri tatt seg inn selv. Håper at vår og varmere vær gjør at jenta vår blir helt frisk. Det hadde gjort alt mye bedre. Å være alene med sykt barn og være bekymret er ikke så enkelt når man er gravid.

 

 

28+ uker på vei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oiisann, føler jeg har d bra i forhold til d du beskriver der. Syke unger er jo helt forferdelig, spes når man vet smitten kommer til deg etterpå. Etter min lille begynte i bhg, har vi hatt alt som er mulig. Og da spes når min mann er vekke =( Jeg har vært sykemeldt siden 3.mnd, da pga kvalme og oppkast men også pga liten forståelse på jobben. Så jeg går hjemme, men er så vidt jeg klarer å fungere om dagene. Alle krefter går til min datter og nesten ingenting til husarbeid. Alt blir utsatt, og fordelt over dager... og når jeg endelig får gjort noe, blir jeg straffet m smerter i beina og korsryggen. Men vi overlever jo dette oxo, gjør vi ikke?? =) godt å beklage seg litt til folk som forstår..

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en mann som jobber i utlandet. Har termin 11 Juli og han har fly hjem 9 Juli. Han vil ikke gå glipp av fødselen for alt her i verden. Derfor har jeg tenkt til å snakke med jordmor om det er mulig med ekstra oppfølging i ukene før termin. Han har ca 17 timer på fly før han er hjemme og det skal jo være plass til han også. Veldig spent på om han rekker hjem eller ikke. Har en gutt på 6 fra før av så det går greit men tror jeg flytter inn hos mamma de 2 siste ukene før termin. Føler at det kan være trygt å ha noen rundt seg den siste tiden.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...