Gå til innhold

For tidlig vannavgang!


_marit_20.06

Anbefalte innlegg

 

Jeg hadde det ved siste sv.skap og siden hodet ikke var festet så måtte jeg ligge i ca 40 timer før fødselen satte i gang.

Uff dette var forferdelig, hadde så vondt i ryggen av å ligge i en stilling i 40 timer at det var det værste med hele fødselen.

 

Hvis noen andre skulle oppleve dette så husk å få satt klyster før fødselen starter ordentlig- etter 40 timer på rygg så er tarmen full av hard avføring #unnskyld detaljer#, som kan være veldig vond å skulle presse ut samtidig med barnet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, de fleste har gått bort fra det. Legen sa til meg at det ikke hadde noe å si om hodet var festet eller ikke. Trengte ikke legge seg ned ved vannavgang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tull og tøys!!!var hos legen min på fredag og han sa at det er veldig viktig å legge seg helt flatt ned og ringe ambulanse dersom vannet går før hodet er festet (jordmor sa det samme)

navlesnoren kan komme i klem dersom en ikke legger seg flat og baby kan få lite/ikke få surstoff. vet om ei som mista pga at hun ikke la seg ned. veldig tragisk...var deres 3.barn.er jo ikke ofte det skjer,men det KAN skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JM min sa man gikk mer og mer bort fra dette nå om dagen..men JM på sykehuset sa jeg skulle legge meg ned..men det var visst mest viktig visst jeg fikk rier samtidig med at vannet gikk..da måtte jeg bli henta med ambulanse sa hun..

 

Uansett, så kan man jo legge seg ned og ringe føden og høre med de..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare 3 år siden jeg født å navlestrengen låg sånn til at hvis jeg ikke hadde ligget så hadde den kommet i klem slik at barnet kunne fått hjerneskade eller dødd av sustoffmangel...

Det er jo bedre å legge seg ned å være på den sikre siden, jeg tar iallefall ingen sjangser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde for tidlig vannavgang forrige svangerskap, da lå babyen i seteleie, og mått da ligge i ro. Var på kontroll denne uka, ligger i hodeleie denne gangen, og fikk da beskjed om jeg ikke trengte å legge meg ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom hodet er seget ned i bekkenet og ikke er festet er man ikke nødt å legge seg ned, MEN dersom ikke hodet er seget ned og vannet går, kan navlesnoren komme under hodet og således komme i klem. Derfor må man da legge seg ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat vært gjennom dette selv. Vannet gikk den 9. april og jeg ringte jordmor fordi jeg visste at hodet ikke var festet. Hun sa at det var bare å dusje og spise frokost før jeg kom til kontroll. Hun hadde kun hørt om og opplevd EN gang at navlesnoren var kommet i veien hos ei som vannet gikk på uten at hodet var festet - og hos henne hadde vannet gått på sykehuset med 5 cm åpning.

 

ble lagt inn på sykehuset samme dag (pga lang reiseveg) og de sa der at jeg bare burde unngå å "løpe" i trappene men ta heisen. Ellers kunne jeg - og burde jeg - være oppe og holde meg bevegelse.

 

Da de sjekket meg om kvelden hadde hodet festet seg. Så her var både lokal jordmor og alle på sykehuset iallfal enige om at jeg IKKE trengte å liggge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...