Gå til innhold

Fosterets eller min uke 12?


Tjatjo

Anbefalte innlegg

Når regner man at faren er over for spontanabort? Blir litt usikker når jeg leser bøker. Har trodd det var i min uke 12, men ser ut som noen mener det er fosterets uke 12 (min uke 14).....da blir det jo plutselig mye lenger å vente enn jeg hadde trodd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er din uke 12 som er den velkjente, magiske grensa! De aller, aller fleste som mister gjør det innen uke 10 - både når det gjelder MA og SA. Der det oppdages MA i uke 12-13, har det som regel gått galt et par uker tidligere....

 

Jeg har bestemt meg for å være en glad og lykkelig vordende mamma når jeg er 12+0, OG DET ER I MORRA, HURRAAAAAAA!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så deilig det må være for deg. Jeg er 9+2 i dag jeg, så jeg har fortsatt noen uker igjen. Men, jeg har sett at det er liv der, så jeg satser på at alt går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett liv på ul nå, er visst sjansene veldig gode for at det går bra! På babyverden.no har de terminkalkulator der datoene for diverse ting - bl.a når risiko for spontanabort går ned - vises. Tror også at det er slik at sjansene øker for at det går bra for hver uke som går - som det står over er det flest som mister i begynnelsen. Selv var jeg på UL og alt så bra ut 11+0 (tre dager siden) og tar det som et kjempesignal om at ting ser ut til å gå bra.

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den magiske grensen har alltid vært uke 12, også tidligere, når et svangerskap var 38 uker, nå er det jo 40 +2 pga av at de regner fra mensens første dag. Ser at det flere steder står at faren for spontanabort blir liten fra uke 12-14.

 

Men det er jo som de andre, sier, har man sett liv uke 8-10 så er sjansen for å miste liten. De fleste mister før uke 8. Så uke 8 har blitt min milepæl, gleder meg som en gal til å komme dit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...