Gå til innhold

hvilken vogn anbefaler dere??


3guttsmamma;)

Anbefalte innlegg

vi er blitt gravid og har bestemt oss for å kjøpe ny vogn denne gangen...

Er jo en stund til vi skal kjøpe men jeg vil undersøke litt før vi kjøper og lurer på hvilken vogner dere synes er best!!

På forhånd takk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg avr veldig fornøyd med min teutonia mistral.. syns det er tøffe vogner også, men vet noen sverger til simo/brio o.l... jeg personlig liker IKKE utseendet, men mange som ikke liker teutonia sine vogner også:)

 

skulle jeg hatt en til nå ville jeg hatt teutonia spirit s3, pga det svingbare forhjulet:) eneste minuset med denne(som jeg evt om) er at man ikke kan vende styret, men må snu innsatsen, men nå har jo teutonia kommet med noen geniale solskjermer også...

 

lykke til - med vognkjøp og svangerskap:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke kjøp teutonia y2k system vogn ihvertfall...hadde en slik vogn i 10 mnd og var veldig misfornøyd. Har nå kjøpt OTH( sportsvogndelen) og er kjempefornøyd!!fantastisk å trille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt Teutonia Spirit S 3 i noen uker og er kjempefornøyd! Den har god fjæring, svingbart forhjul, vendbar sitteinnstats osv osv. Og den er lett, kun 13 kg (lite for en vogn med vendbar sitteinnsats, tror jeg). Kjøp mykbag til, og du får en kjempefin vogn som kan brukes fra nyfødt til babyen slutter med vogn. Hvis du bor på Østlandet, ville jeg dratt til Sverige eller Barneverden (Alnabru eller Sandvika). Fikk min der til 5000 kr, mens den koster over 7000 på Fru Lyng.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og flere jeg kjenner sverger til simo kombi. Kan ikke tenke meg noen vogner som har bedre fjæring og som er mer beskyttende for barnet :-) (Også synes jeg den er mye penere enn teutonia da.)

 

Eneste konkurrent er Emmaljunga City cross med city bag som er lettere og har ca like god plass i bagen. Bagen har egen kalesje og du kan kjøpe den i annen farge enn sportsdelen. Vekta er bare 14 kg på sportsdelen!

Delene er superenkle å løfte av understellet, så mine tidligere antakelser om at kombibag var enklere falt bort da jeg prøvde denne;-)

 

Kos dere med valget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Teutonia Mistral her også:-) Den er liten, lett og helt super! Siden du får barn i desember ville jeg valgt kombivogn, siden du ikke trenger en stor bag da... Simo og Brio sine er veldig store og tunge, men solide, gode vogner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefalle både emmaljunga cerox med hardbag go emmaljunga duo edge...

 

Eller gå for en STOOOOOOOOOOR bagvogn (dansk) og heller en knæsj trille da bagen er for liten!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt både Teutonia mistral og brio duo og anbefaler aldri mistralen.Mistralen er tyngre(med lift og ifra deg),dårligere kvalitet,elendige fjæringer og har en dukkebag.Barnet mitt skrek i ett i mistralen,så jeg innså til slutt at dette var et dårlig valg å kjøpte brioen.Valgte da brio den gangen for den hadde et tøft design (simo var konemorvogner) og den var lett i vekt.

Det første du må finne ut av er hvilken type vogn du trenger kombi eller duo. Også er det jo valg mellom tre, fire eller svingbar(e) hjul. Vekt på vogn er mange opptatt av og hvor liten den blir sammenlagt. Bestill kataloger og kos deg med de og en kopp te :-)

Lykke til i vognjungelen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quinny Comfort er helt super!! Kan brukes hele vognperioden, vendbar sittedel og roterende forhjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...