Gå til innhold

brun utflod og smerter...hva ville dere gjort?


mamma til to i Drammen_85

Anbefalte innlegg

To dager på rad har jeg nå hatt brun utflod. i går kveld når jeg tørket meg kom det litt blod på papiret, i dag også...fortsatt mørk utflod. Har smerter (mensmurring) i ryggen og litt i magen...Har ikke vært hos lege ennå ang graviditeten. Er rundt seks uker på vei. Men nå er jeg bekymret.

Hadde dere ringt legevakten? Eller ventet til i morgen?

Føler at de ikke vil ta meg seriøst siden jeg ikke har vært hos lege ennå, og er så "kort"på vei.

Jeg har ikke veldig vondt altså, men det murrer på en måte....

takknemlig for svar!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

er jo gjerne lurt å ringe til legevakten da...

Bare for å høre liksom...

Kanskje vil de ha deg bort der...

men uansett om de ikke kan gjøre noe så føler du deg gjerne litt mer rolig hvis du ringer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mamma i Drammen.

 

Jeg ville ringt vakthavende gynekolog på det sykehuset du skal føde, for da får du innvendig ul med det samme.

Vil ikke skremme deg unødig, men du har veldig likt de symptomene jeg hadde da jeg hadde MA.

Begynte med litt brun utflod, så økende og til slutt friskt blod. Hadde også murringer/smerter i rygg og mage, som ble tiltagende verre.

Det trenger ikke være noe galt, men er greit å få det undersøkt.

 

Lykke til.

Klem S-75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville krevd UL jeg. Det er skikkelig vondt å gå sånn å være usikker på om det er noe galt eller ikke. Jeg fikk mast meg til UL jeg, men hos meg var alt heldigvis bra. (bank i bordet !)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det slik du beskriver fra uke 6 til uke 9, og det viste seg var pga ømfindtlige slimhinner/livmortapp. Det er veldig vanlig med småblødninger, og det er mer vanlig at blødninger går bra - enn at det ikke gjør det. Du vil nok få tilbud om en undersøkelse (gyn eller UL) om du henvender deg til legen din i morra, for blødninger skal man visstnok ta på alvor. Jeg fikk i hvert fall time samme dag, og ble tatt på alvor - men jeg har også mistet før. Vet ikke om jeg ville kontaktet legevakt i dag, er du veldig redd synes jeg du skal gjøre det. Tror kanskje de kommer til å anbefale deg å vente til kontortid i morra, siden du er så "kort" på vei - det er i hvert fall min erfaring. De vet nok der også at det i de fleste tilfeller går bra!!! Mensmurringer er (merkelig nok) et godt og sikkert graviditetstegn, selv om det skremmer oss gravide. Jeg tror ikke du har noe som helst å engste deg for, men klarer du ikke vente vil jeg anbefale deg å i hvert fall prøve å "krangle" deg til en UL i dag.

 

Lykke til, tror nok det går helt fint med deg, jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...